Η αλήθεια είναι μία: Όσο χρόνο και χρήμα κι αν έχετε επενδύσει στην ιστοσελίδα σας, αν δεν εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις της Google ή οποιασδήποτε μηχανής αναζήτησης στοχεύετε, είναι σαν να μην υπάρχει.
Αν βρίσκεστε πολύ χαμηλά στην κατάταξη, ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνετε είναι να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο σας για τις μηχανές αναζήτησης, το λεγόμενο S.E.O. Το S.E.O είναι το εργαλείο που κάνει ένα site “ορατό” στο κοινό που στοχεύετε την στιγμή που και το ίδιο αναζητά την λύση.
Ας δούμε λοιπόν με απλά βήματα και πρακτικά παραδείγματα πώς μπορείτε να βελτιώσετε το S.E.O της ιστοσελίδας σας για να βελτιώσετε τη θέση της κατάταξής σας.
Αρχικά όμως πριν δούμε τι ενέργειες πρέπει να κάνετε, θα πρέπει να κατανοήσουμε πως λειτουργεί και αξιολογεί μία μηχανή αναζήτησης, την ιστοσελίδα σας. Θα θέσουμε ως βάση τον τρόπο λειτουργίας την πιο διαδεδομένης μηχανής αναζήτησης, Google.
Η Google χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένους εξερευνητές που ονομάζονται web crawlers, οι οποίοι «σαρώνουν» το διαδίκτυο για να ανακαλύψουν και να αξιολογήσουν περιεχόμενο. Η διαδικασία ξεκινά με την ανίχνευση (crawling), όπου οι crawlers επισκέπτονται μια ιστοσελίδα ακολουθώντας εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους, με στόχο να χαρτογραφήσουν ολόκληρη τη δομή του site. Στη συνέχεια ακολουθεί η δημιουργία ευρετηρίου (indexing), κατά την οποία το περιεχόμενο της σελίδας αποθηκεύεται στο ευρετήριο της Google, εφόσον πληρεί τις τεχνικές και ποιοτικές προϋποθέσεις. Οι crawlers αξιολογούν τη δομή του HTML, τη σαφήνεια της πληροφορίας, τη χρήση τίτλων (H1, H2 κ.λπ.), meta tags και την ύπαρξη structured data (δομημένων δεδομένων). Ελέγχουν επίσης τη χρηστικότητα σε κινητά (mobile usability), την ταχύτητα φόρτωσης, τη διαθεσιμότητα HTTPS, καθώς και σημάδια περιεχομένου χαμηλής ποιότητας ή παραπλανητικού SEO (όπως keyword stuffing).
Επιπλέον, παρακολουθούν πόσα backlinks έχει η σελίδα και από ποιες πηγές, εφόσον αυτό αποτελεί ένδειξη αξιοπιστίας. Όλα αυτά τα δεδομένα, μαζί με σήματα που σχετίζονται με την εμπειρία χρήστη (User Experience), τροφοδοτούν τον αλγόριθμο της Google, ο οποίος κατατάσσει τη σελίδα ανάλογα με τη συνολική της ποιότητα και τη συνάφειά της με το ερώτημα αναζήτησης.
Πώς λοιπόν, μπορείτε να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας, για να ανεβείτε σε αυτή τη κατάταξη;
1. Ξεκινήστε από το να στοχεύετε με το περιεχόμενο σας σωστές λέξεις-κλειδιά (keywords)
Όλα ξεκινούν από το τι ψάχνει ο κόσμος. Βρείτε λέξεις-κλειδιά που έχουν νόημα για το προϊόν και τι αναζητά ο κόσμος που ψάχνει κάτι στοχευμένα. Μόλις κάνετε μία λίστα με τις λέξεις-κλειδιά που βρήκατε, φροντίστε να τις προσθέσετε:
- Στους τίτλους των σελίδων
- Σε κείμενα του site
- Στα alt text των εικόνων
- Στα URLs (π.χ. www.toxenodoxeio.gr/romantic-getaway και όχι /page1?id=43)
Pro Tip: Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, Ubersuggest ή SEMrush για να εντοπίσετε φράσεις με υψηλή ζήτηση και χαμηλό ανταγωνισμό και να κάνετε μία στοχευμένη έρευνα.
2. Δημιουργήστε ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο
Η Google αγαπά το χρήσιμο περιεχόμενο. Άρθρα, οδηγοί, FAQ, συγκριτικοί πίνακες, όλα βοηθούν στο να δημιουργήσετε μία αξιόπιστη εικόνα, που θα δημιουργήσει αξία στον χρήστη που θα επισκεφτεί την ιστοσελίδα.
Επιπλέον,η δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου που θα θέλει να διαβάσει ο χρήστης, παρατείνει τον χρόνο που περνάει μέσα στην ιστοσελίδα, που είναι ένας δείκτης που έχει θετικό αποτύπωμα στις μηχανές αναζήτησης.
Για παράδειγμα: Αν έχετε ένα ξενοδοχείο, μπορείτε να συνθέσετε άρθρα με θεματική τύπου:
- «Τι να κάνετε σε ένα 3ήμερο στην Πάργα»
- «Οδηγός για οικογενειακές διακοπές με παιδιά στο νησί»
3. Φροντίστε η ιστοσελίδα σας να φορτώνει γρήγορα & να έχει responsive σχεδιασμό
Όπως αναφέραμε ήδη, πρωταρχικός στόχος κάθε μηχανής αναζήτησης είναι να προσφέρει μία βέλτιστη εμπειρία στον χρήστη. Δύο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία του χρήστη είναι η ταχύτητα της ιστοσελίδας και η προσαρμοστικότητά της.
Ιδανικά κάθε σελίδα μέσα στο site πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και το περιεχόμενο και όλα τα elements που υπάρχουν μέσα σε αυτή να προσαρμόζονται σε κάθε τύπο και μέγεθος οθόνης.
Φροντίστε λοιπόν, κάθε σελίδα να είναι βελτιστοποιημένη, ώστε να μην εγκαταλείπει ο χρήστης την ιστοσελίδα μέσα στα πρώτα δεύτερα.
4. Ενισχύστε το site σας με backlinks
Το να σας προτείνει ένα άλλο αξιόπιστο site λειτουργεί σαν “ψήφος εμπιστοσύνης” για τη Google. Αναζητήστε συνεργασίες, συμμετοχές σε blogs, καταλόγους, κ.λπ., ώστε να αποκτήσετε backlinks από αξιόλογες πηγές.
Για παράδειγμα, θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε το παράδειγμα μίας ξενοδοχειακής μονάδας. Αν το ξενοδοχείο σας εμφανιστεί σε ένα μεγάλο τουριστικό blog με link προς τοην ιστοσελίδα σας, αυτό ανεβάζει την αξιοπιστία σας και δίνει μία δυναμική στην ιστοσελίδα σας.
5. Φροντίστε να ανανεώνετε το περιεχόμενο σας συχνά
Η Google επιβραβεύει τα sites που είναι ενεργά και ενημερωμένα. Για αυτό πρέπει να φροντίζετε, να ενημερώνετε τις παλιές σας σελίδες, προσθέτοντας νέα άρθρα και σβήνοντας τα άχρηστα ή ξεπερασμένα κείμενα που δεν έχουν καμία αξία για τον χρήστη.
Το SEO χρειάζεται στρατηγική και υπομονή, ώστε να έχει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε και να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στην κατάταξη.
Θέλετε να βελτιώσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε;
Η ομάδα της Pylarinos Advertising είναι εδώ για να κάνει το SEO σας να δουλέψει με στρατηγική και ουσία.
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για ένα πρώτο SEO Audit.