Στον σημερινό κόσμο, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν απλώς προϊόντα ή υπηρεσίες. Αγοράζουν αξίες. Αναζητούν brands που σέβονται τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τη διαφάνεια στη λειτουργία τους. Σε αυτό το νέο τοπίο, το ESG Marketing δεν είναι μια τάση, είναι ο δρόμος για ένα σύγχρονο και βιώσιμο brand.
Τι σημαίνει το ESG;
ESG είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Enviromental (Περιβαλλοντικό), Social (Κοινωνικό), Governance (Διακυβέρνηση). Κάθε ενέργεια ESG λοιπόν, διασφαλίζει πώς η επιχείρηση προστατεύει το περιβάλλον, λαμβάνει σοβαρά την κοινωνική της ευθύνη και εξασφαλίζει την διαφάνεια στην λειτουργία της.
Πώς εισάγεται η έννοια του ESG στο marketing;
Το ESG Marketing είναι η στρατηγική προσέγγιση όπου ένα brand προβάλλει τις αξίες, τις δράσεις και τη φιλοσοφία του γύρω από τα ζητήματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής υπευθυνότητας και εταιρικής διακυβέρνησης, όχι ως “βιτρίνα”, αλλά ως ουσιαστικό κομμάτι της ταυτότητάς του.
Γιατί πρέπει να ενσωματώσετε το ESG στην επιχείρησή σας;
1. Οι καταναλωτές το απαιτούν
Η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει δραστικά με τα χρόνια. Οι νεότερες γενιές ειδικά, οι Millennials και οι Gen Z, είναι γενιές που εμπλέκονται πιο ενεργά σε ότι αφορά κοινωνικά και περιβαλλοντικά συστήματα και αυτό αντανακλάται και στις αγορές τους. Για αυτό και τείνουν να προτιμούν brands που προβάλλουν ουσιαστική δράση γύρω από ESG θέματα, κερδίζει εμπιστοσύνη και loyalty.
2. Είναι θετικό για το brand positioning
Το ESG marketing σας επιτρέπει να τοποθετηθείτε στρατηγικά στην αγορά, ξεχωρίζοντας όχι απλώς για το τι προϊόν/υπηρεσία προσφέρετε, αλλά και για το πόσο αυτά ευθυγραμμίζονται με τις γενικές αξίες των καταναλωτών σας.
3. Δημιουργεί ένα θετικό brand image
Μία στρατηγική που ενσωματώνει πρακτικές ESG, δημιουργεί αυτόματα και μία θετική εικόνα για την επιχείρησή σας. Είναι σημαντικό όμως κάθε ενέργεια σας να ευθυγραμμιστεί με τις αξίες του ESG που θα επιλέξετε να πρεσβεύετε.
Για παράδειγμα εάν αποφασίσετε να δημιουργήσετε μία εικόνα που ευαισθητοποιείται για θέματα περιβάλλοντος, ένας τρόπος να το δείξετε έμπρακτα είναι χρησιμοποιώντας βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά για το packaging, ή εάν δημιουργείτε έντυπα φυλλάδια και καταλόγους να επιλέξετε χαρτί με πιστοποίηση FSC, που εξασφαλίζει ότι το χαρτί, που χρησιμοποιείται, προέρχεται από δάση που διαχειρίζονται με βιώσιμο και ηθικό τρόπο.
4. Δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Αν και η ευαισθητοποίηση του κοινού σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, είναι κάτι που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ακόμα πολλά brand δεν έχουν ενσωματώσει την έννοια του ESG στην επικοινωνιακή στρατηγική τους.
Αυτό μπορεί να σας δώσει ένα τεράστιο επικοινωνιακό πλεονέκτημα. Επιπλέον μία υιοθέτηση ESG πρακτικών μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες για πολλές συνεργασίες, δημόσια έργα και επενδύσεις ή προγράμματα (π.χ. ΕΣΠΑ) που απαιτούν απόδειξη ESG πολιτικής.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι το ESG marketing δεν είναι απλώς ένα ακόμα trend. Είναι το σημείο τομής μεταξύ υπευθυνότητας και επιχειρηματικής ανάπτυξης. Είναι η ευκαιρία να δείξετε τι αντιπροσωπεύετε, όχι μόνο για να διαφοροποιηθείτε, αλλά για να συνδεθείτε ουσιαστικά με ένα κοινό που νοιάζεται.
Στην Pylarinos Advertising, η δέσμευσή μας για υπεύθυνο marketing αποδεικνύεται έμπρακτα μέσα από τη συμμετοχή μας στο UN Global Compact Network Hellas. Ως μέλη του μεγαλύτερου εταιρικού δικτύου βιώσιμης ανάπτυξης παγκοσμίως, εναρμονίζουμε τις στρατηγικές και τις καμπάνιες που δημιουργούμε με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), βοηθώντας τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με αυθεντικότητα και διαφάνεια τις ESG πρακτικές τους.
Αν είστε έτοιμοι να κάνετε το βήμα αυτό επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.