Ο καθένας μας στο e-mail του λαμβάνει δεκάδες newsletter καθημερινά. Είμαστε σίγουροι, ότι από αυτά ανοίγετε ελάχιστα, εάν ανοίγετε έστω και ένα. Παρ’όλα αυτά, τo newsletter και γενικά το e-mail marketing, είναι από τους πιο αποδοτικούς τρόπους επικοινωνίας που μπορείτε να συμπεριλάβετε στην στρατηγική marketing σας. Για να μάθετε περισσότερα για το e-mail marketing και το οφέλη του μπορείτε να διαβάσετε και το σχετικό μας άρθρο εδώ.
Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, να κάνετε το newsletter σας να ξεχωρίσει από την πληθώρα των newsletter που φθάνουν στο inbox ενός χρήστη καθημερινά. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε με μερικές βασικές ενέργειες, τις οποίες θα αναλύσουμε στο παρακάτω άρθρο.
1. Φροντίστε να συνάδει οπτικά με το brand σας
Η συνοχή σε όλα τα επικοινωνιακά κανάλια που αξιοποιείτε, είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας. Θέλετε ο πελάτης που θα σας ανακαλύψει ή σας γνωρίζει ήδη να είναι σε θέση να αναγνωρίσει αμέσως, ότι του μιλάτε εσείς. Για να το καταφέρετε αυτό πρέπει σε όλα τα κανάλια και εννοείται στο newsletter σας να χρησιμοποιείτε την χρωματική παλέτα του brand σας, το logo και το ύφος ομιλίας που χρησιμοποιείτε offline και online.
2. Φροντίστε να είστε σύντομοι και περιεκτικοί
Ένα newsletter πρέπει να λειτουργεί σαν τον διαμεσολαβητή μεταξύ του κοινού σας και της ενέργειας που θέλετε να κάνει. Για αυτό και πρέπει το εσωτερικό του newsletter να μην είναι γεμάτο με εικόνες και κείμενα, που θα κουράσουν τον χρήστη, που θα το ανοίξει. Κάθε χρήστης, όπως μπορεί να έχετε παρατηρήσει και στον εαυτό σας, έχει ένα γεμάτο πρόγραμμα και λίγο χρόνο να αφιερώσει σε e-mail, που δεν αφορούν άμεσα την ημέρα του. Συνεπώς δεν πρόκειται να αφιερώσει χρόνο για να διαβάσει ένα μακροσκελή newsletter από ένα brand.
Δημιουργήστε λοιπόν, το email σας με γνώμονα, ότι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε ένα μήνυμα σε έναν πολυάσχολο άνθρωπο, που το πιο πιθανό είναι να ανοίξει το e-mail του από το κινητό του εν κινήσει. To κλειδί της επιτυχίας είναι να δημιουργήσετε κάποιες φράσεις κλειδιά που θα συνοδεύονται από ένα εντυπωσιακό δημιουργικό.
Pro tip: Φροντίστε να υπάρχει αρκετός λευκός χώρος στο newsletter σας, ώστε να φαίνεται πιο “καθαρό” και ξεκούραστο στο μάτι του αναγνώστη, αλλά να κάνει και πιο ξεκάθαρο το call to action, για το οποίο θα μιλήσουμε στη συνέχεια.
3. Συμπεριλάβετε call to action
Ένα newsletter δεν θα ήταν επαρκές, χωρίς να έχει το κατάλληλο call to action. Όπως είπαμε και προηγουμένως το newsletter λειτουργεί σαν διαμεσολαβητής. Συνεπώς πρέπει να σκεφτείτε, τι θέλετε να κερδίσετε από την αποστολή του ( αγορά προϊόντος, μετάβαση στο blog του site, συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό κλπ.) και να δημιουργήσετε το ανάλογο call to action. Το call to action θα πρέπει να ξεχωρίζει στον σχεδιασμό του newsletter, ώστε να κλέβει την ματιά του χρήστη και να τον προσελκύει στο να το πατήσει.
4. Χρησιμοποιήστε εντυπωσιακά δημιουργικά… με μέτρο
Κάθε καλό κείμενο χρειάζεται και το ανάλογο σχεδιαστικό να το υποστηρίξει, για να κλέψει την προσοχή του χρήστη και να τον προσελκύσει στο να συνεχίσει να διαβάζει το newsletter. Είτε είναι κάποιο αστείο gif είτε είναι ένα infographic σχετικό με τις πληροφορίες που δίνετε δεν πρέπει να λείπει από το σκελετό του newsletter σας. Απλά φροντίστε να μην το παρακάνετε με τα δημιουργικά και “μπουκώσετε” το newsletter. Ένα και καλό.
Μιλώντας για δημιουργικά εδώ να τονίσουμε και την σημασία, του να χρησιμοποιείτε alt text, όταν χρησιμοποιείτε εικόνες στο newsletter σας. Ουσιαστικά το alt text είναι ένα κείμενο που περιγράφει την εικόνα που μοιράζεστε. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει, ώστε σε περίπτωση που δεν φορτώνει η εικόνα ή που ο χρήστης έχει κάποια δυσκολία στην όραση, να μπορεί να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Φροντίστε το alt text σας να είναι σχετικό με την εικόνα που μοιράζεστε και να τυπώνεται με ξεκάθαρα λόγια.
5. Μην στέλνετε μόνο προωθητικά newsletter
Η αναλογία μίας καλής στρατηγικής για τα newsletter είναι το 90% να είναι πληροφοριακού περιεχομένου και το 10% να είναι προωθητικό. Δεν θέλετε να κουράσετε τον χρήστη, βομβαρδίζοντας τον με e-mail που αφορούν μόνο εκπτώσεις, προσφορές ή παρουσιάσεις προϊόντων, γιατί το πιο απλό που θα κάνει, είναι να αγνοεί τα e-mail σας ή να κάνει unsubscribe. Ο καλύτερος τρόπος να “πουλήσετε” ένα προϊόν, είναι να δώσετε αξία σε αυτό.
Για παράδειγμα, εάν είστε ένα eshop με παππούτσια προφανώς και θα στέλνετε e-mail για τις νέες σας συλλογές, για τις εκπτώσεις σας, αλλά πρέπει να δημιουργήσετε και περιεχόμενο, που θα στοχεύει στο να δίνει μία γνώση στο χρήστη. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι, να φτιάξετε και να μοιραστείτε ένα άρθρο για τις τάσεις του χειμώνα στην υπόδηση, που θα προτείνετε και τα ανάλογα προϊόντα σας. Να θυμάστε, ότι δεν χρειάζεται κάθε e-mail να οδηγεί σε μία άμεση προσπάθεια για πώληση. Αξιοποιήστε το για να φτιάξετε μία σχέση με τον χρήστη που υπερβαίνει το να αγοράσει μία φορά από εσάς.
6. Προσθέστε συνδέσμους για τα social media
Είναι πολύ σημαντικό να δώσετε εύκολα στον χρήστη πρόσβαση στα social media. Τα πιο βασικά που δεν λείπουν συνήθως από τα newsletter είναι τα Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Google+. Μπορείτε να προσθέσετε και ένα e-mail, ώστε να μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας. Δίνοντας του την επιλογή να συνδεθεί μαζί σας σε ένα ακόμα επικοινωνιακό κανάλι, αυξάνετε την πιθανότητα μετατροπής του σε πελάτη.
7. Συμπεριλάβετε την δυνατότητα απεγγραφής
Πέρα από το ότι είναι απαραίτητο και από τον νόμο, είναι σημαντικό να δίνετε την επιλογή σε κάποιον χρήστη, να σταματήσει να λαμβάνει τα newsletter σας, εάν δεν τον ενδιαφέρει το περιοχόμενό τους. Συνήθως στις πλατφόρμες e-mail marketing, όπως είναι το mailchimp στο footer του newsletter προστίθεται αυτόματα η επιλογή απεγγραφής.
Αυτές οι ενέργειες αφορούν τον πυρήνα του newsletter. Πάμε να δούμε κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξετε και στο πώς εμφανίζεται στο inbox του χρήστη.
1. Δημιουργήστε ξεκάθαρους και ελκυστικούς τίτλους θέματος
Ο τίτλος θέματος ή subject line στα αγγλικά είναι το πρώτο πράγμα που θα αντικρίσει ο χρήστης και είναι αυτό που θα τον κάνει να διαβάσει το newsletter σας ή να το αγνοήσει. Για αυτό πρέπει να φροντίσετε το κείμενο να τραβήξει την προσοχή του και να του δημιουργήσει την ανάγκη να διαβάσει περισσότερα. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε με πολλούς τρόπους. Ενδεικτικά κάποιοι από αυτούς είναι να τον δελεάσετε αναφέροντας κάποια έκπτωση ή προσφορά, εάν είναι προωθητικό το newsletter ή χρησιμοποιώντας έξυπνα λογοπαίγνια και φράσεις που προκαλούν ένα αίσθημα σπουδαιότητας.
2. Προσωποποιείστε το e-mail σας
Είναι αποδεδειγμένο, ότι ένα e-mail που χρησιμοποιεί πιο προσωπικό τόνο, έχει καλύτερα open rates. Για αυτό απευθυνθείτε στο χρήστη με το μικρό του όνομα, εάν έχετε αυτή την πληροφορία. Έτσι ήδη δημιουργείτε ένα πιο προσωπικό περιβάλλον, που βοηθάει στο να χτιστεί εμπιστοσύνη ανάμεσα σας. Εξίσου σημαντικό είναι το newsletter να στέλνεται και από ένα προσωπικό email, ώστε να νιώθει ο χρήστης, ότι του απευθύνεται ένας άνθρωπος, που θέλει να επικοινωνήσει μαζί του και να τον βοηθήσει να λύσει ένα πρόβλημα του ή να μάθει κάτι χρήσιμο. Τέτοια σχετικά απλά βήματα είναι που θα κάνουν μεγάλη διαφορά στο ποσοστό των χρηστών, που θα θελήσουν να αλληλεπιδράσουν με το newsletter σας.
Extra tip 1: Πάντα να τεστάρετε τις επιδόσεις των newsletter
Ο μόνος τρόπος να πετυχαίνετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα με την πάροδο του χρόνου, είναι να τεστάρετε τα πάντα από την ώρα και μέρα, μέχρι και διαφορετικά ύφη στους τίτλους και τα δημιουργικά. Μία πολύ καλή πρακτική, που μπορείτε να αξιοποιήσετε για αυτό, είναι το A/B testing. Με το A/B testing ουσιαστικά τεστάρετε δύο διαφορετικές μορφές περιεχομένου για να δείτε, ποια αποδίδει καλύτερα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το A/B testing ακόμα και για να τεστάρετε ώρες και μέρες και να δείτε, ποια είναι προτιμότερη.
Extra tip 2: Προσαρμόστε το newsletter σας για κινητά
Η πλειοψηφία των χρηστών ανοίγει τα e-mail της από τα κινητά. Οπότε πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε το newsletter σας να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συσκευές κινητών και να μην φαίνεται “μπουκωμένο”, κάτι που θα απωθούσε τον χρήστη.
Αυτές είναι κάποιες βασικές ενέργειες, που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε ένα newsletter που θα ξεχωρίσει μέσα στο inbox του χρήστη. Βέβαια το e-mail marketing και ειδικά η δημιουργία του τέλειου newsletter είναι ταυτόχρονα τέχνη και επιστήμη, που θέλει χρόνο και ενέργεια, για να πετύχει.
Η ομάδα μας στην Pylarinos Advertising μπορεί να σας βοηθήσει να τελειοποιήσετε την προσπάθειά σας, αυξάνοντας τον αριθμό των χρηστών που προσεγγίζετε μέσω του e-mail.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ για να ξεκινήσουμε μαζί.