ΝΕΑ

To buy or not to buy: Πώς να φτιάξετε την buyer persona της επιχείρησής σας;

Σε προηγούμενη άρθρα έχουμε τονίσει την σημασία του σωστά δομημένου περιεχομένου και της σημασίας της παρουσίας ενός brand στα ψηφιακά κανάλια. Όμως ακόμα και εάν έχετε φτιάξει το πιο show-stopping περιεχόμενο και έχετε παρουσία σε όλα τα social, κάνετε e-mail marketing και όλες τις ενέργειες, που έχουμε συζητήσει, δεν θα είναι αρκετό εάν δεν έχετε στοχεύσει το σωστό κοινό. 

Κάθε ενέργεια marketing πέφτει στο κενό όταν δεν φτάνει στο κατάλληλο άτομο, την κατάλληλη ώρα και εννοείται στο κατάλληλο μέσο. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό, να δημιουργείτε την buyer persona. 

Τι είναι buyer persona;

Η buyer persona είναι ένα προφίλ του ιδανικού πελάτη σας, το οποίο όμως βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Η buyer persona πρέπει να παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά του πελάτη σας, τις επιθυμίες του, τους προβληματισμούς του και πώς λαμβάνουν μία αγοραστική απόφαση. Ανάλογα το μέγεθος και τα προϊόντα/υπηρεσίες κάθε επιχείρησης μπορεί να φτιαχτεί ο ανάλογος αριθμός buyer personas, ώστε να ομαδοποιηθούν σωστά όλα τα κοινά που στοχεύετε.

Πώς θα σας βοηθήσει η δημιουργία buyer persona;

1. Θα κατανοήσετε καλύτερα τους πελάτες σας

Ίσως το πιο βασικό και προφανές πλεονέκτημα. Κατανοώντας τις ανάγκες των πελατών σας μπορείτε να πάρετε πιο σωστά στρατηγικές αποφάσεις όσον αφορά την δημιουργία προσωποποιημένου περιεχομένου και την διανομή του στα κατάλληλα επικοινωνιακά κανάλια.

2. Βοηθάει στην δημιουργία προϊόντων

Το να γνωρίζετε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών σας μπορεί να βοηθήσει και στα προϊόντα που δημιουργείτε, από την σύλληψη μίας ιδέας για ένα προϊόν που θα καλύψει μία ανάγκη, μέχρι και την συσκευασία του. Για παράδειγμα, η ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, πολλών καταναλωτών, έκανε πολλές εταιρείες να δημιουργήσουν οικολογικές και ανακυκλώσιμες συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

2. Βελτιστοποιεί το lead generation

Γνωρίζοντας καλύτερα το κοινό σας μαθαίνετε σημαντικές πληροφορίες για το πώς προτιμούν να επικοινωνούν με μία επιχείρηση και ποια επικοινωνιακά κανάλια χρησιμοποιούν σε καθημερινή φάση. Ένας δυναμικός σας πελάτης στέλνει μέσω Instagram messaging ή προτιμάει να συμπληρώσει μία φόρμα επικοινωνίας στο site; Εάν γνωρίζετε αυτές τις βασικές πληροφορίες θα ξέρετε, πώς να προσεγγίσετε τον πελάτη επικοινωνιακά για να τον προσελκύσετε στην επιχείρησή σας και να κάνει την ενέργεια που επιθυμείτε (subscribe σε newsletter, συμπλήρωση φόρμας, follow στα social κλπ)

Πώς θα δημιουργήσετε την buyer persona της επιχείρησής σας;

1. Συλλογή δεδομένων

Πρώτο και βασικό μέσο, που θα χρησιμοποιήσετε είναι η συλλογή δεδομένων από τους υπάρχοντες πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε πλατφόρμες, όπως τα Google Analytics και η Meta, για να βρείτε κάποια βασικά στοιχεία για τους χρήστες σας, όπως ποια μέσα χρησιμοποιούν, ποια ώρα και μέρα της ημέρας είναι πιο ενεργοί, πώς επιλέγουν να επικοινωνούν μαζί σας.

Είναι σημαντικό να συνεργαστείτε με άτομα της ομάδας marketing και πωλήσεων για να λάβετε όσο πιο λεπτομερής πληροφορίες μπορείτε. Ειδικά η ομάδα πωλήσεων, η οποία έρχεται σε προσωπική επαφή με δυναμικούς και υπάρχοντες πελάτες, μπορεί να δώσει πολύ σημαντικό feedback για τις επιθυμίες, τα προβλήματα και τους προβληματισμούς ενός πελάτη.

2. Κάντε συνεντεύξεις με πελάτες

Ίσως ο πιο ποιοτικός τρόπος έρευνας εφόσον έρχεστε σε άμεση επαφή με τον πελάτη. Επικοινωνήστε με κάποιους βασικούς πελάτες, που τους γνωρίζετε και μάθετε όλη την διαδικασία που ακολουθούν και τι τους επηρεάζει για να κάνουν μία αγορά. Εάν δεν είστε σίγουροι, ότι κάποιος από τους βασικούς σας πελάτες θα δεχτεί, μπορείτε να δώσετε κάποιο δώρο ή έκπτωση για κίνητρο.

Ποια στοιχεία πρέπει να συλλέξετε για να φτιάξετε μία ολοκληρωμένη buyer persona.

  • Δημογραφικά: Φύλο, ηλικία, τόπος κατοικίας, εκπαίδευση, εργασία, εισόδημα
  • Ψυχογραφικά: Τι επιθυμούν από ένα προϊόν, τι ανάγκες και προβληματισμούς έχουν που μπορείτε να λύσετε, τι τους δίνει το κίνητρο να μεταβούν από τη σκέψη στην αγορά, πώς τους αρέσει να επικοινωνούν για να βρουν λύση στο πρόβλημα τους

Ένα παράδειγμα μίας buyer persona 

Με την δημιουργία της buyer persona εξασφαλίζετε, ότι όποια στρατηγική δημιουργήσετε για την επιχείρησή σας θα καταλήξει στα σωστά άτομα την σωστή στιγμή. Έτσι αυξάνετε την πιθανότητα να μετατρέψετε το κοινό σας σε πελάτες. 

Η συλλογή όλων αυτών των στοιχείων και η δημιουργία των buyer persona είναι μία χρονοβόρα διαδικασία, που είναι όμως απόλυτα απαραίτητη για την επιτυχία. Η ομάδα μας είναι η κατάλληλη, για να σας βοηθήσει σε αυτό το εγχείρημα δημιουργώντας μία ολιστική στρατηγική με βάση τα προφίλ που θα δημιουργήσουμε. 

Κάντε το επόμενο βήμα μαζί μας επικοινωνώντας εδώ.

Related Posts