Για να ανοίξατε αυτό το άρθρο σημαίνει, ότι είστε έτοιμοι να κάνετε το επόμενο βήμα για την επιχείρησή σας και να εμπιστευτείτε μία διαφημιστική εταιρεία για την προώθησή σας.
Σίγουρα από την έρευνα σας, σας έχουν δημιουργηθεί ερωτήματα για το τι ακριβώς κάνει μία διαφημιστική εταιρεία και πώς θα μπορέσετε να διαλέξετε την κατάλληλη για τις ανάγκες σας.
Σε αυτό το άρθρο έχουμε συγκεντρώσει, όλα όσα πρέπει να κάνετε και να προσέξετε για να βεβαιωθείτε, ότι κάνετε την καλύτερη επιλογή για την επιχείρησή σας.
First things first…
Τι ακριβώς κάνει μία διαφημιστική εταιρεία;
Μία διαφημιστική εταιρεία ή marketing agency έχει ως κύριο σκοπό μέσα από τις υπηρεσίες της να προωθήσει την επιχείρηση, ώστε να πετύχει τον εκάστοτε στόχο της, είτε αυτός είναι αναγνωρισιμότητα, είτε πωλήσεις κλπ. Οι κύριες διαδικασίες που κάνει μία διαφημιστική εταιρεία, είναι ο σχεδιασμός της στρατηγικής marketing, που θα εκπονήσει για την εκάστοτε επιχείρηση, η εκτέλεση με στοχευμένες ενέργειες του πλάνου, ο έλεγχος της απόδοσης και ο επανασχεδιασμός, όπου είναι αναγκαίο.
Τι περιέχει αναλυτικά κάθε στάδιο;
1. Δημιουργία marketing plan
Στο πρώτο στάδιο χτίζεται η επικοινωνία με τον πελάτη. Μετά από μία σειρά συναντήσεων ή meeting συγκεντρώνονται οι ανάγκες του πελάτη και οι πληροφορίες για την παρούσα κατάσταση της επιχείρησης.
Με γνώμονα τις πρώτες πληροφορίες που θα συλλεχθούν θα γίνει και μία ανάλυση και έρευνα για την εταιρεία και τον ανταγωνισμό της από την ομάδα που θα αναλάβει το project μέσα στην διαφημιστική.
Έχοντας μία πλήρη εικόνα για την εταιρεία και την αγορά της στη συνέχεια θα δημιουργηθεί το πλάνο marketing, το οποίο θα περιλαμβάνει αναλυτικά το κεντρικό μήνυμα, το κοινό που θα στοχευθεί και όλες τις ενέργειες και τα επικοινωνιακά κανάλια, που θα χρησιμοποιηθούν, για να επιτευχθούν οι στόχοι.
2. Υλοποίηση του πλάνου marketing
Αφού εγκριθεί το πλάνο προχωράμε άμεσα στην υλοποίησή του που σημαίνει, ότι δημιουργείται το περιεχόμενο που θα προβληθεί στις ανάλογες πλατφόρμες. Η υλοποίηση του πλάνου είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια, εφόσον φέρνει το όραμα του πελάτη στη ζωή μέσα από εντυπωσιακά δημιουργικά και κείμενα, που είναι γραμμένα, για να τραβήξουν την προσοχή του κοινού.
Την δημιουργία του περιεχομένου ακολουθεί η διανομή του στα κατάλληλα κανάλια, όπως είναι η google, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ιστοσελίδα της επιχείρησης και άλλα.
3. Αξιολόγηση του πλάνου
Στο ψηφιακό τοπίο του marketing είμαστε πλέον πολύ τυχεροί, γιατί μπορούμε με ακρίβεια και αμεσότητα να μετρήσουμε όλους τους δείκτες, που υποδεικνύουν την επιτυχία ή όχι μίας ενέργειας.
Αυτό ακριβώς γίνεται στο συγκεκριμένο στάδιο. Κάθε στόχος, που έχει δημιουργηθεί είναι μετρήσιμος, ώστε να μπορέσουμε να δούμε, εάν έχει αποτέλεσμα ή όχι. Κατά την αξιολόγηση μπορούμε να αντιληφθούμε τι λειτουργεί και τι όχι. Αυτή είναι μία διαδικασία, η οποία δεν πρέπει να σας τρομάζει καθόλου.
Είναι λογικό σε ένα τόσο δυναμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπως είναι το digital marketing κάποιες ενέργειες που πιστεύουμε, ότι θα λειτουργήσουν να μην φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και το αντίστροφο. Σημασία έχει η διαφημιστική εταιρεία, που θα διαλέξετε να μπορεί να ανταπεξέλθει γρήγορα και άμεσα σε μία ενέργεια που μπορεί να μην λειτουργεί.
4. Επανασχεδιασμός του πλάνου marketing
Αυτή η διαδικασία είναι φυσικό επακόλουθο της αξιολόγησης της στρατηγικής, που έχει τεθεί. Ενέργειες που δεν πέτυχαν, ο τόνος και το ύφος του περιεχομένου ή οτιδήποτε δεν δουλεύει θα αλλάξει μετά από έναν νέο κύκλο επικοινωνίας με τον πελάτη και την ομάδα marketing.
Ποιοί ακριβώς δουλεύουν για την εκτέλεση του project;
Για να εκπονηθεί ένα marketing plan χρειάζεται μία ομάδα ανθρώπων. Aρχικά θα ασχοληθεί με το έργο ο Account manager, ο οποίος θα είναι σε επικοινωνία με τον πελάτη και με την ομάδα, για να υπάρξει μία ομαλή ροή σε όλες τις εργασίες. Όλες τις ενέργειες και το περιεχόμενο θα τις αναλάβει μία ομάδα από digital marketeers, graphic designers, copywriters και developers. Κάθε άτομο της ομάδας, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης θα έχει τον ρόλο τους στο project.
Τι πρέπει να εξετάσετε για να κάνετε την καλύτερη επιλογή;
Όπως καταλαβαίνετε η ομάδα που θα αναλάβει την προώθηση σας στην διαφημιστική εταιρεία, που θα επιλέξετε, θα παίξει μεγάλο ρόλο στην πορεία σας. Σκεφτείτε, ότι ουσιαστικά η διαφημιστική που θα διαλέξετε είναι, σαν επέκταση της επιχείρησής σας. Είναι λοιπόν, πολύ σημαντικό να εξετάσετε ενδελεχώς τις επιλογές σας για να πάρετε την πιο σωστή για εσάς απόφαση.
Παρακάτω αναλύουμε τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε, όταν θα έρθετε σε επικοινωνία με μία διαφημιστική εταιρεία.
1. Μελετήστε την εταιρική ταυτότητα της ίδιας της εταιρείας
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει η ομάδα, που θα σας αναλάβει μέσα στην διαφημιστική εταιρεία είναι σαν προέκταση της επιχείρησής σας. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει η ιδεολογία και η κουλτούρα της διαφημιστικής να συνάδει απόλυτα με την δική σας εσωτερική κουλτούρα.
Με την ομάδα marketing θα συνεργάζεστε σε καθημερινή βάση και θα έχετε μία στενή επαφή, οπότε πρέπει τα άτομα με τα οποία θα συνεργαστείτε να είναι άτομα, που έχετε χημεία και μπορείτε να συννενοηθείτε. Την φιλοσοφία και τις αξίες, στις οποίες στηρίζεται η εταιρεία μπορείτε να τα καταλάβετε από την αισθητική της όλης παρουσίας της online, αλλά και γνωρίζοντας από κοντά τους χώρους και τα άτομα με τα οποία θα συνεργαστείτε μελλοντικά.
2. Κάντε μία συνάντηση με τα άτομα που θα συνεργαστείτε
Αν και ακούγεται παρεμφερές με την πρώτη ενέργεια εδώ θα εξετάσετε στοχευμένα τα άτομα, που θα επικοινωνείτε μαζί τους σε καθημερινή βάση. Αυτά τα άτομα θα είναι υπεύθυνα για όλο το φάσμα της προώθησης της επιχείρησής σας.
Είναι σημαντικό να εξετάσετε εάν τα άτομα, που θα απαρτίσουν την ομάδα: α) έχουν καταλάβει τις ανάγκες σας και τι ακριβώς θα κάνουν, β) έχουν την ικανότητα να εκφράσουν τις αξίες της επιχείρησής σας και γ) θέλουν πραγματικά να δούν την επιχείρηση σας να εξελίσσετε μέσα από την εργασία τους.
Οι τρείς αυτοί παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στο, πόσο ομαλή θα είναι η συνεργασία σας. Να θυμάστε, ότι ένας από τους βασικούς λόγους πρόσληψης μίας διαφημιστικής εταιρείας είναι, ότι έχει τους ανθρώπους και την τεχνογνωσία να αναλάβουν την προώθηση της επιχείρησής σας, ώστε εσείς μακροπρόθεσμα να γλιτώσετε χρόνο και χρήμα. Χωρίς την σωστή και καλή συννενόηση μεταξύ των ατόμων και εσας αυτό δύσκολα θα πετύχει.
Pro tip: Βεβαιωθείτε, ότι η ομάδα απαρτίζεται από διαφορετικές ειδικεύσεις. Μία διαφημιστική που διαθέτει στην ομάδα και άτομα για google ads, social media, developers, copywriters κλπ μπορεί να δώσει μία πιο ολοκληρωμένη κατεύθυνση σε εσάς και να σας βοηθήσει με οποιαδήποτε ανάγκη ή πρόβλημα προκύψει.
3. Ελέγξτε το portfolio της διαφημιστικής
Οι πελάτες μίας εταιρείας είναι ένα σημαντικό social proof, το οποίο πρέπει να εξετάσετε. Προηγούμενα project και το feedback αυτών των ανθρώπων είναι μία σημαντική ένδειξη, για το πόσο καλά η εταιρεία συνεργάζεται με τους πελάτες, καθώς και για την αισθητική και την τεχνογνωσία της.
Pro tip: Στους πελάτες ελέγξτε τι είδος συνεργασίας είχε η εταιρεία με τον εκάστοτε πελάτη. Πολλές φορές μπορεί η συνεργασία να ήταν για κάτι πολύ μικρό, όπως πχ ένα δημιουργικό, και η διαφημιστική να χρησιμοποιεί το λογότυπο της επιχείρησης, ενω δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική συνεργασία.
4. Ελέγξτε τις κριτικές και τα σχόλια που αφορούν την διαφημιστική
Ανάλογα με τον έλεγχο του πελατολογίου πρέπει να γίνει και ο έλεγχος κριτικών σε πλατφόρμες ,όπως η google και σχόλια στα social media και σε σελίδες. Τι εικόνα έχουν πελάτες ή πιθανοί πελάτες που έκαναν απλά κάποια ραντεβού για την εταιρεία; Αυτό το feedback είναι σημαντικό να το λάβετε υπόψιν, όταν αναζητάτε μία διαφημιστική.
5. Ενημερωθείτε για τον τρόπο κοστολόγησης
Υπάρχουν πολλοί τρόποι πληρωμής, τους οποίους χρησιμοποιεί μία διαφημιστική εταιρεία. Είναι μηνιαία η κοστολόγηση, είναι ανα απόδοση, είναι χρέωση ανά ώρα, είναι με προπληρωμή;
Όποιο μοντέλο και να ακολουθεί θα πρέπει να το γνωρίζετε από την αρχή για να βεβαιωθείτε, ότι σας εξυπηρετεί.
Pro tip: Βεβαιωθείτε για δύο σημαντικά πράγματα: α) Στην κοστολόγηση να αναγράφονται αναλυτικά όλες οι υπηρεσίες και το κόστος τους και να μην υπάρχει κάποια χρέωση την οποία θα μάθετε στην πορεία της συνεργασίας.
β) Η τιμή να είναι ανάλογη των αναγκών σας. Θα πρέπει να είστε απόλυτα αντικειμενικοί, όσον αφορά την κοστολόγηση των υπηρεσιών, που θα χρειαστείτε. Εάν κάποια τιμή είναι πολύ καλή για να είναι αληθινή, τότε πολύ πιθανόν να είναι. Αναλογιστείτε, ότι για να δημιουργηθεί μία ελκυστική και συνοχική παρουσία της επιχείρησης σας χρειάζονται άτομα, τα οποία θα έχουν την κατάλληλη κατάρτιση και χρειάζονται και οι ανάλογοι πόροι, όπως εξοπλισμός για τη λήψη περιεχομένου και λογισμικά για την επεξεργασία αυτού.
Αντίστοιχα μία εταιρεία που προσπαθεί να προσθέσει υπηρεσίες, που δεν είναι ανάλογες των αναγκών σας και θέλει να σας πείσει για την αναγκαιότητά τους πολύ πιθανόν δεν λαμβάνει υπόψιν τις ανάγκες σας, αλλά το κέρδος της. Στόχος σας είναι να βρείτε μία διαφημιστική, που έχει τα άτομα και την τεχνογνωσία, για να αναλάβει την επιχείρησή σας και θέλει να σας προσφέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα κάτι που θα αντικατοπτριστεί και στον τρόπο, που θα κοστολογήσει τις υπηρεσίες της για εσάς.
Αυτά είναι κάποια από τα βασικά πράγματα που πρέπει να ελέγξετε, όταν θα προσπαθήσετε να βρείτε την διαφημιστική εταιρεία, που θα αναλάβει να εκτοξεύσει την επιχείρησή σας. Το βασικό είναι τα άτομα, που σας εμπνέουν εμπιστοσύνη να είναι ειλικρινείς μαζί σας και να έχουν την τεχνογνωσία να φτάσουν την επιχείρησή σας ψηλά.
Σας έχουμε ένα καλό νέο όμως!
Η αναζήτηση σας μπορεί να σταματήσει εδώ και τώρα. Στην διαφημιστική μας εταιρεία Pylarinos Advertising μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε κάθε ανάγκη σας και να φτάσουμε την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο!
Κάντε τώρα το επόμενο βήμα εδώ.