Άλλο ένα Black Friday είναι προ των πυλών. Η αγαπημένη περίοδος των Αμερικάνων, η οποία ξεκινάει μετά το δικό τους Thankgiving, έχει εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, σημαίνοντας την αρχή της εορταστικής εμπορικής περιόδου.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε τι είναι το black friday (αρχικά πώς γίνεται;), είναι μία ημέρα στην οποία οι επιχειρήσεις έχουν απρόσμενα υψηλές εκπτώσεις στα προϊόντα τους με σκοπό να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Εάν έχετε μία επιχείρηση, το Black Friday είναι από τις πιο σημαντικές εμπορικές ημέρες, που πρέπει να εκμεταλλευτείτε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας αλλά και για να μάθει περισσότερος κόσμος το brand σας.
Πώς όμως μπορείτε να το καταφέρετε αυτό;
Παρακάτω αναλύουμε μερικές βασικές ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να είστε καλά προετοιμασμένοι.
1. Kαθορίστε τους στόχους σας
Είναι πολύ σημαντικό να προγραμματίσετε ακριβώς τι θέλετε να πετύχετε στο Black Friday και να είναι στόχοι, που να είναι μετρήσιμοι. Για παράδειγμα μπορεί ο στόχος σας να είναι, να αυξηθούν οι πωλήσεις του e-shop ή η λίστα των εγγεγραμένων χρηστών στο newsletter σας. Ότι και να θέλετε να πετύχετε θα πρέπει να το έχετε θέσει πεντακάθαρα εφόσον γύρω από τους στόχους θα χτιστεί η στρατηγική σας.
2. Δημιουργήστε μία “early access” λίστα από e-mail
Η Black Friday είναι μία καλή ευκαιρία να αυξήσετε την λίστα των ατόμων που λαμβάνουν τα newsletter σας. Η καλύτερη πρακτική είναι λίγες εβδομάδες πριν το Black Friday να δημιουργήσετε έναν pop-up μήνυμα για το site σας ή κάποια γραφιστικά για τα social, όπου θα προσκαλείτε τον κόσμο να εγγραφεί στο newsletter για να μάθουν πρώτοι για τις εκπτώσεις του Black Friday. Μπορείτε να τους δελεάσετε και με κάποιο κουπόνι ή έξτρα εκπτωτικό κωδικό που τον κερδίζουν αυτόματα με την εγγραφή τους. Αυξάνοντας την λίστα των ατόμων που λαμβάνουν τα e-mail σας με αφορμή το Black Friday, έχετε την ευκαιρία, να σας γνωρίσει περισσότερος κόσμος, με τον οποίο μπορείτε να χτίσετε μία μόνιμη επικοινωνία. Μην ξεχνάτε, ότι το e-mail marketing είναι το κανάλι με το υψηλότερο ROI (Return on investment) ενώ παράλληλα είναι ένα από τα πιο οικονομικά. Οπότε αξιοποιήστε το στο έπακρο και για την Black Friday αλλά και για το μέλλον.
3. Βεβαιωθείτε ότι το website σας δουλεύει στην εντέλεια
Παλαιότερα το Black Friday κυρίως λειτουργούσε στα φυσικά καταστήματα. Με την άνοδο των eshop όμως, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από την άνεση του σπιτιού τους. Αυτό σημαίνει, ότι, εάν έχετε e-shop, θα πρέπει να λειτουργεί εξαιρετικά. Τι εννοούμε με αυτό;
Αρχικά θα πρέπει να μπορεί να αντέξει τον αυξημένο αριθμό των επισκεπτών που θα φθάσουν στο website. Αυτό σημαίνει, ότι ο web host μέσα στον οποίο συντηρείται και λειτουργεί το site σας πρέπει να έχει την δυνατότητα να αντέξει μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό κομμάτι, είναι η ταχύτητα που τρέχει το site. Σύμφωνα με έρευνες ο ιδανικός χρόνος φόρτωσης μίας σελίδας, είναι 0-4 δευτερόλεπτα. Μετά από αυτά, οι χρήστες αρχίζουν να εγκαταλείπουν το site. Βεβαιωθείτε λοιπόν μέσα από εφαρμογές όπως το page speed insights της Google, ότι το site σας τρέχει μέσα σε αυτά τα όρια και κάντε τις ανάλογες κινήσεις, εάν δεν τρέχει.
Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας για μία εύχρηστη και ευχάριστη πλοήγηση είναι όλο το περιεχόμενο, από την ποιότητα των φωτογραφιών μέχρι τις περιγραφές των προϊόντων να είναι βελτιστοποιημένο. Πολλοί καταναλωτές πρώτα αγοράζουν με τα μάτια τους και μετά κανονικά. Για αυτό είναι σημαντικό να έχετε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και από διαφορετικές γωνίες για να μπορεί να καταλαβαίνει την χρησιμότητα του προϊόντος ο καταναλωτής. Το ίδιο ισχύει και για τις περιγραφές των προϊόντων, οι οποίες πρέπει να είναι καθαρογραμμένες, λεπτομερής και χωρίς ορθρογραφικά λάθη.
Και εννοείται ότι πρέπει να βεβαιωθείτε, ότι η διαδικασία του checkout πέρα από το ότι είναι απλοποιημένη λειτουργεί και στην εντέλεια. Είναι γεγονός, ότι περίπου το 21% των online shoppers έχει εγκαταλείψει το καλάθι του λόγω του πόσο περίπλοκη είναι η διαδικασία. Για να βεβαιωθείτε, ότι το ποσοστό εγκατάλειψης θα είναι μικρό, φροντίστε η διαδικασία να γίνεται σε λίγα βήματα και δώστε επιλογές πληρωμής στον αγοραστή για να κάνετε πιο εύκολη την διαδικασία. Ένα τελευταίο βήμα και μία από τις αγαπημένες μας πρακτικές, είναι όταν κάποιος εγκαταλείπει το καλάθι του, να στέλνεται αυτόματα ένα reminder e-mail για την παραγγελία που άφησε στην μέση. Για να τον δελεάσετε μπορείτε να δώσετε μία έξτρα έκπτωση ή κάποιο δώρο ή δωρεάν μεταφορικά, ώστε να την ολοκληρώσει.
4. Χρησιμοποιήστε τεχνικές up-sell/cross-sell
Η Black Friday είναι ίσως μία από τις καλύτερες ευκαιρίες για να “πείσετε” τον καταναλωτή να ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Μην ξεχνάτε, ότι πολλοί καταναλωτές έρχονται με το intent ότι θα αγοράσουν, οπότε είναι ήδη πιο κοντά στην αγορά από έναν καθημερινό χρήστη ή πελάτη του καταστήματος. Δύο τρόποι που μπορείτε να τους πείσετε να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα είναι, είτε με την τεχνική του cross-sell, όπου του προτείνετε προϊόντα που ταιριάζουν με την επιλογή του ή με την τεχνική του up-sell, που του προτείνετε να αγοράσει ένα προϊόν μεγαλύτερης αξίας και χρησιμότητας από αυτό που έχει επιλέξει.
Όποια τεχνική και εάν διαλέξετε η καλύτερη εφαρμογή είναι πριν το checkout ή όταν επιλέξει ο χρήστης το προϊόν για το καλάθι του. Γενικά μην φοβηθείτε να επενδύσετε σε έξτρα προνόμια, όπως να δημιουργήσετε gift bandles, να δώσετε δωρεάν προϊόντα μετά από ένα ποσό αγορών ή δωρεάν μεταφορικά για να προσελκύσετε το κοινό. Είναι όλες πρακτικές που έχουν και άμεσο αποτέλεσμα γιατί θα δελεαστεί κάποιος να αγοράσει αλλά και φτιάχνετε μία θετική εντύπωση, την οποία μελλοντικά μπορείτε να την αξιοποιήσετε για να δημιουργήσετε έναν πιστό πελάτη.
4+1 Αξιοποιήστε τα social media
Τα social media είναι από τα αγαπημένα μας κανάλια, όταν πρόκειται για ένα γεγονός, όπως είναι το Black Friday. Τα social media είναι το κατάλληλο μέσο για να μάθουν περισσότεροι χρήστες για τις εκπτώσεις σας αλλά και για να χτίσετε ανυπομονησία γύρω από αυτές. Δημιουργήστε ένα teaser, μία αντίστροφη μέτρηση και γραφιστικά που θα τραβήξουν την προσοχή και θα προκαλέσουν τον ενθουσιασμό των χρηστών σας. Και μην ξεχάσετε σε ό,τι δημιουργήσετε να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο # για να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι για τις ενέργειές σας.
Pro tip: Ότι και να ακολουθήσετε σαν στρατηγική προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα επείγον αίσθημα. Κανένας δεν θέλει να χάσει το τελευταίο απόθεμα από ένα ωραίο φόρεμα που είδε, ή να μην προλάβει για λίγες ώρες μία καλή έκπτωση. Εκμεταλλευτείτε το αλλά με μέτρο.
Η μέρα μετά το Black Friday
Μην σκεφτείτε το Black Friday σαν μία μεμονωμένη ημέρα ή εβδομάδα εκπτώσεων. Δείτε το σαν μία πολύ καλή ευκαιρία να φέρετε νέο κόσμο σε επαφή με το brand και να το αγαπήσει μέσα από τα προϊόντα που προσφέρετε. Δυστυχώς οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σας εφόσον σύμφωνα με έρευνες οι αγοραστές του Black Friday έχουν το χαμηλότερο ποσοστό μακροπρόθεσμης αξίας για την επιχείρηση.
Είναι στο χέρι σας όμως να το αλλάξετε αυτό, δημιουργώντας μία προσωποποιημένη εμπειρία για το χρήστη. Στείλτε ένα ευχαριστήριο email μετά την αγορά και όταν περάσει λίγο ο καιρός ζητήστε μία κριτική για το προϊόν και την όλη εμπειρία του χρήστη. Εκμεταλλευτείτε ό,τι δεδομένα πάρετε για να δημιουργήσετε μία αμφίδρομη επικοινωνία που θα σας κρατάει ζωντανούς στην θύμηση του αγοραστή και θα τον κάνει να σας ξαναπροτιμήσει.
Αυτές είναι κάποιες από τις πιο σημαντικές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να εξασφαλίσετε την επιτυχία της επιχείρησής σας και το φετινό Black Friday. Είναι σίγουρα πολλή δουλειά και χρειάζεται στρατηγικές κινήσεις για να εξασφαλιστεί η επιτυχία της. Για αυτό είναι εδώ η ομάδα μας, η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας, όχι μόνο για το Black Friday, αλλά για όλη την χρονιά.
Τι λέτε;
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνουμε το επόμενο βήμα μαζί εδώ.