ΝΕΑ

Not all heroes wear capes: Γιατί δεν πρέπει να αγνοείτε το email marketing από το marketing mix σας;

Το e-mail marketing είναι ίσως από τις πιο “παραμελημένες” μορφές digital marketing. Λίγα brand αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει. Είμαστε σίγουροι, ότι δεν γνωρίζετε ότι το e-mail marketing έχει το υψηλότερο ROI (return on investment) από όλα τα κανάλια marketing. Με σχεδόν 4,3 δισεκατομμύρια άτομα να έχουν e-mail και την πλειοψηφία του κόσμου να είναι ενεργοί καθημερινά καταλαβαίνετε, ότι το e-mail είναι ένα πολύ δυναμικό εργαλείο, εάν το χρησιμοποιήσετε σωστά. 

Τι είναι ακριβώς όμως, και γιατί είναι δικό μας αγαπημένο εργαλείο; Αυτή την απορία λύνουμε σε αυτό το άρθρο.

Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.

Τι είναι το e-mail marketing;

E-mail mαrketing είναι η μαζική αποστολή e-mail, κυρίως με την μορφή newsletter, αλλά και με διαφημιστικές καμπάνιες με σκοπό να πετύχουμε έναν συγκεκριμένο στόχο στο marketing funnel, είτε αυτός είναι οι πωλήσεις, είτε να ενημερώσουμε για ένα νέο προϊόν ή για ένα σημαντικό γεγονός κλπ.

Γιατί είναι ο αφανής ήρωας του marketing;

1. Είναι μία οικονομική μέθοδος marketing

Το e-mail marketing είναι από τις πιο οικονομικές μεθόδους marketing, εφόσον δεν χρειάζεται να πληρώνετε πολλές ειδικότητες για να ασχοληθούν με αυτό. Αρκεί ένας καλός γραφίστας και copywriter για να σας φτιάξουν ένα δυνατό περιεχόμενο, που θα κλέψει την προσοχή, και μία πλατφόρμα από την οποία θα σχεδιάσετε τα email σας και θα το στείλετε. Πολλές πλατφόρμες κιόλας για συγκεκριμένο αριθμό επαφών και αποστολών e-mail ( πχ mailchimp) είναι δωρεάν, κάτι το οποίο είναι μεγάλο πλεονέκτημα για όταν αρχίζετε. Άλλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχει σε αντίθεση με άλλα κανάλια marketing είναι, ότι δεν χρειάζεται να πληρώνετε ένα ποσό για κάθε κλίκ ή εμφάνιση του προϊόντος/υπηρεσίας σας ή για να εμφανιστεί σε περισσότερο κόσμο. Εάν ακόμα δεν πειστήκατε η έρευνα του Hubspot, ίσως σας αλλάξει τη γνώμη. Σύμφωνα με το Hubspot μέσω του e-mail marketing μία επιχείρηση κερδίζει σε μέσο όρο 36$ πίσω για κάθε 1$ που ξοδεύει! Ακόμα το σκέφτεστε;

2. Eίναι εύκολο και γρήγορο

Πλέον χάρις τις πλατφόρμες, όπως είναι το mailchimp και το moosend μπορείτε εύκολα να βρείτε template πάνω στα οποία δημιουργείτε αισθητικά όμορφα e-mail, και να τα στείλετε μαζικά στο κοινό που θα επιλέξετε. Επιπλέον με τις αυτοματοποιήσεις που προσφέρουν σε πολλές περιπτώσεις, όπως πχ όταν κάποιος εγγράφεται στο newsletter ή εάν αφήσει κάποιο αντικείμενο στο καλάθι του, μπορείτε αυτόματα να του στείλετε το ανάλογο e-mail, ώστε να τον προσεγγίσετε. Αυτό σώζει πολύ χρόνο και κόπο, χωρίς να επηρεάζει την ποιότητα του αποτελέσματος.

3. Είναι προσωποποιημένο

Ένα μεγάλο θετικό του e-mail marketing είναι ότι βασίζεται σε λίστες e-mail ατόμων, που γνωρίζουν ήδη εσάς και την επιχείρηση σας ή έχουν έρθει σε μία πρώτη επαφή. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε πιο προσωποποιημένα e-mail ανάλογα με τις ανάγκες του κοινού σας. Ακόμα και η πιο μικρή λεπτομέρεια, όπως είναι το να απευθυνθείτε στον άλλο χρησιμοποιώντας το μικρό του όνομα, αυξάνει κατά πολύ το ποσοστό ανοιγμάτων των e-mail άρα και της ευκαιρίας να πετύχετε την μετατροπή που στοχεύετε. Το e-mail marketing, σας δίνει μία χρυσή ευκαιρία να δημιουργήσετε έναν δίαυλο επικοινωνίας με το κοινό σας, και να δημιουργήσετε μία σχέση εμπιστοσύνης. Εκμεταλλευτείτε την!

4. Είναι μετρήσιμο

Τι θα ήταν το marketing χωρίς τα δεδομένα; Και όταν μιλάμε για email marketing μπορούμε να έχουμε στην διάθεση μας πολλούς σημαντικούς δείκτες. Παρακάτω σας αναφέρουμε μερικούς από τους πιο σημαντικούς που πρέπει να έχετε υπόψιν:

  • Open rate: Αυτός ο δείκτης μας δείχνει, πόσοι από αυτούς που τους στάλθηκε το e-mail μας, το άνοιξαν.
  • Click through Rate: Όπως και σε άλλα κανάλια έτσι και στο e-mail marketing δεν θα μπορούσε να λείπει το CTR, δηλαδή το ποσοστό των ατόμων που μπήκαν στο e-mail και πάτησαν σε κάποιο link.
  • Bounce Rate: Ο δείκτης αυτός δείχνει το ποσοστό των χρηστών που δεν έλαβαν το email.
  • Subscribers/Unsubscribers: Ο αριθμός των χρηστών που μένουν εγγεγραμμένοι ή εγγράφονται και ο αριθμός που κάνει απεγγραφή.

Το γεγονός, ότι όλα αυτά τα στοιχεία είναι άμεσα προσβάσιμα σε εσάς, σας δίνει τη δύναμη να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες σας για να πετύχετε τους στόχους σας.

Πως μπορείτε να ξεκινήσετε το ταξίδι σας στο e-mail marketing

1. Δημιουργήστε μία λίστα με e-mail

Ο πυρήνας κάθε e-mail marketing στρατηγικής, είναι όπως καλά φανταστήκατε τα προσωπικά e-mail των πελατών σας. Σίγουρα θα έχετε μία λίστα με e-mail από συνεργάτες και πελάτες σας ήδη. Αξιοποιήστε τα e-mail αυτά για να τμηματοποιήσετε τις επαφές ανάλογα τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά αυτών και δημιουργήστε το ανάλογο περιεχόμενο. Ακόμα και να μην έχετε μία λίστα με e-mail, μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε pop-up μηνύματα στο site σας, για να τα συγκεντρώσετε. Φροντίστε το περιεχόμενο να είναι δελεαστικό και δώστε στον επισκέπτη ένα κίνητρο, όπως για παράδειγμα μία 10% έκπτωση στην παραγγελία του, για να κάνει την εγγραφή.

Rookie mistake: Είναι σχετικά γνωστή τακτική, η αγορά έτοιμων λιστών με e-mail. Αυτή η τεχνική μόνο κοστοβόρα μπορεί να αποδειχθεί για εσάς. Αρχικά δεν γνωρίζετε, εάν το κοινό αυτό θα ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κοινού που στοχεύετε κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείτε καμπάνιες με χαμηλή απήχηση και open rate. Αλλα το κυριότερο είναι, ότι η τεχνική αυτή, σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι παράνομη και μπορεί να αποβεί κοστοβόρα και χρηματικά αλλά και για την φήμη της επιχείρησής σας. Να θυμάστε, ότι πάντα πρέπει να έχετε την συγκατάθεση του χρήστη για να χρησιμοποιήσετε το e-mail του για προωθητικές ενέργειες.

2. Δημιουργήστε το κατάλληλο περιεχόμενο

Τώρα που έχετε τη λίστα σας με τα e-mail έτοιμη, πρέπει να αναλογιστείτε το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε. Το θετικό με το e-mail marketing είναι, ότι το κοινό έχει ήδη δείξει μία προδιάθεση παραχορώντας σε εσάς το e-mail του και το πιο σημαντικό γνωρίζει εσας και το brand σας. Αυτό σας δίνει ήδη κάποια αρχικά δεδομένα για το τι θέλει από εσάς. Πάντα όταν δημιουργείτε περιεχόμενο να θυμάστε, ότι πρέπει να έχει μία αξία και χρησιμότητα για αυτόν που θα το παραλάβει.

Μπορεί να δίνετε συμβουλές που να οδηγούν στην αγορά ενός προϊόντος ή στο νέο άρθρο του blog σας. Ανάλογα την υπηρεσία ή το προϊόν που προσφέρετε και τα χαρακτηριστικά των ατόμων, των οποίων έχετε τα e-mail, θα δημιουργήσετε τo ανάλογo προσωποποιημένo περιεχόμενο. Όσο καλύτερα στοχευμένο είναι το περιεχόμενο σας, τόσο καλύτερο θα είναι το open rate ποσοστό σας και η πιθανότητα δημιουργίας νέων πελατών. 

3. Πειραματιστείτε 

Όπως και σε κάθε κανάλι marketing έτσι και στο e-mail marketing πρέπει να πειραματιστείτε για να δείτε, τι λειτουργεί και τι όχι. Στείλετε τα e-mail σας διαφορετικές ώρες και ημέρες, δοκιμάστε διαφορετικές φόρμουλες περιεχομένου και ύφος στο subject line και δείτε, τι λειτουργεί καλύτερα. 

Είναι προφανές λοιπόν, ότι το e-mail marketing είναι πράγματι ο κρυφός ήρωας σε ένα marketing mix. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για τα προτερήματα που έχει, αλλά και για το πώς μπορείτε να φτιάξετε το κατάλληλο περιεχόμενο για να πετύχετε υψηλά open rate, και θα το κάνουμε σίγουρα σε μελλοντικά άρθρα. 

Μέχρι τότε, εάν είστε έτοιμος να κάνετε το επόμενο βήμα, αλλα θέλετε την γνώμη των ειδικών για το πώς πρέπει να κινηθείτε, μην χάνετε χρόνο και επικοινωνήστε με την ομάδα μας εδώ.

Related Posts