Τα social media έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν τους καταναλωτές τους. Μέσα από την ανάπτυξή τους, έχουν δημιουργηθεί νέοι ρόλοι και ευκαιρίες παραγωγής περιεχομένου. Ένας από τους ρόλους που σίγουρα έχετε ακούσει είναι αυτός του influencer.
Τι ακριβώς είναι ο influencer;
Ουσιαστικά, η δουλειά του influencer είναι αυτό ακριβώς που λέει η λέξη: να επηρεάζει το κοινό ώστε να κάνει συγκεκριμένες αγοραστικές επιλογές.
Είναι τόσο εύκολο; Όχι.
Ο influencer πρέπει να έχει χτίσει μια κοινότητα γύρω του, αποτελούμενη από άτομα που εμπιστεύονται τη γνώμη του και εκτιμούν την προσωπικότητά του, ώστε να μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις που συνεργάζεται.
Στον κόσμο των influencers υπάρχουν αρκετές κατηγορίες, ανάλογα την αγορά στην οποία απευθύνονται και το μέγεθος του κοινού που τους ακολουθεί. Στο σημερινό άρθρο θα εστιάσουμε σε δύο βασικές κατηγορίες: τους micro και τους macro influencers, και θα αναλύσουμε ποια κατηγορία μπορεί να εφαρμοστεί καλύτερα σε ένα marketing plan.
Micro Influencers: Οι “διαδικτυακοί φίλοι” του κοινού
Οι micro influencers έχουν κοινό μεταξύ 1.000 και 100.000 followers και είναι γνωστοί για το αυθεντικό, εξειδικευμένο περιεχόμενό τους. Δεν είναι διασημότητες, αλλά experts σε μια συγκεκριμένη θεματική, όπως fitness, beauty, tech ή travel.
Το θετικό ενός influencer με μικρότερο κοινό είναι ότι δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας με τους followers του. Έτσι, ενισχύεται το αίσθημα οικειότητας και εμπιστοσύνης. Είναι σαν ο χρήστης να μιλάει με έναν φίλο του. Χάρις την σύνδεση αυτή, είναι πιο εύκολο για τον χρήστη να εμπιστευτεί τον εκάστοτε influencer και να προχωρήσει σε μία αγορά.
Στον αντίποδα, όσο αποτελεσματική κι αν είναι η επιρροή τους, περιορίζεται σε ένα μικρότερης εμβέλειας κοινό. Επιπλέον, αν ως επιχείρηση στοχεύετε στο να γίνει γνωστό το προϊόν ή η υπηρεσία σας σε ευρύ κοινό, θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με περισσότερους micro influencers για να επιτύχετε την απήχηση που θα είχε ένας macro influencer, κάτι που απαιτεί από την ομάδα σας πολύ καλή διαχείριση και συντονισμό.
Macro Influencers: Οι “σταρ” των social media
Οι macro influencers διαθέτουν από 100.000 έως και εκατομμύρια followers και περιλαμβάνουν celebrities, YouTubers, TikTok stars και δημοφιλείς vloggers. Σίγουρα, ακούγοντας τον όρο “macro influencer”, σας έρχονται ονόματα στο μυαλό, είναι αυτό της Ιωάννας Τούνη για μόδα, τον Άκη Πετρετζίκη για μαγειρική, την Ελένη Μενεγάκη για lifestyle (3 από τις πιο κερδοφόρες κατηγορίες περιεχομένου).
Τα πλεονεκτήματα ενός macro influencer είναι ότι απευθύνεται σε ένα τεράστιο κοινό, που μπορεί να φτάσει εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν σας έχει τη δυνατότητα να προβληθεί μαζικά, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, ένας macro influencer έχει εμπειρία σε συνεργασίες με brands, κάνοντας τη διαδικασία επικοινωνίας πιο εύκολη και επαγγελματική.
Ξέρουμε, ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, και πράγματι, υπάρχει μια παγίδα. Όσο μεγαλύτερο είναι το κοινό ενός influencer, τόσο χαμηλότερο είναι συνήθως το ποσοστό ουσιαστικού engagement. Επίσης, η συνεργασία με έναν macro influencer με πιστό και μεγάλο κοινό θα κοστίσει σαφώς περισσότερα σε σύγκριση με έναν μικρότερο creator.
Ποιοι είναι πιο αποτελεσματικοί για το brand σας;
Πώς μπορείτε να κάνετε τη σωστή επιλογή για το κοινό σας;
Προφανώς στο marketing, είτε μιλάμε για influencer marketing, είτε για social media, newsletter, δεν υπάρχει μία, one size fits all, λύση. Η επιλογή εξαρτάται απόλυτα από τον στόχο που έχετε θέσει.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να αυξήσετε το brand awareness της επιχείρησής σας και να δημιουργήσετε ένα positioning στην αγορά που να εμπνέει ένα πιο πολυτελές αίσθημα, η συνεργασία με έναν macro influencer είναι μονόδρομος. Αν, αντίθετα, προτεραιότητά σας είναι η αύξηση των conversions και της αλληλεπίδρασης του κοινού με εσάς, τότε ένας micro influencer είναι ό,τι πρέπει.
Ιδανικά, αν υπάρχει διαθέσιμο budget και μπορεί να υποστηριχθεί από την ομάδα σας, μπορείτε να συνδυάσετε και τις δύο κατηγορίες influencers, για να πετύχετε τα πιο βελτιστοποιημένα αποτελέσματα.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική influencer marketing, η Pylarinos Advertising είναι εδώ για να σας βοηθήσει να βρείτε τους κατάλληλους influencers για το brand σας!
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα.