ΝΕΑ

«Μπουσουλάω, Περπατάω, Τρέχω, Πετάω»

AdobeStock 238352628

Πώς ο Πρόεδρος Ομπάμα χρησιμοποίησε τα  social media για να κερδίσει τις εκλογές του 2008.

Ο Πρόεδρος Ομπάμα είναι ο πρώτος υποψήφιος που χρησιμοποίησε συστηματικά τα Social Mediaκαι το μηχανισμό του 360ο digital marketing Communication, για την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του ως Πρόεδρος των ΗΠΑ και την προεκλογική του καμπάνια. Ο ίδιος ως πολύ καλός χρήστης των κοινωνικών δικτύων, αντιλήφθηκε από νωρίς ότι τα social media κερδίζουν σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε και τα επέλεξε ως το ιδανικό εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας.

Τα πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι το χαμηλό κόστος, το γεγονός ότι μπορεί να προσελκύσει πολλά και διαφορετικά ηλικιακά και κοινωνικά κοινά, ότι αυτό που θέλει να πει μπορεί να διαδοθεί με τεράστια ταχύτητα και τέλος το ότι εξασφαλίζει επαφή με τους οπαδούς και έχει άμεσο feedback.  

Η επικοινωνία του είχε δύο βασικούς άξονες: α) τη δημιουργία μηχανισμού ενημέρωσης και β) τη συγκεκριμένη θεματολογία στην οποία αναφερόταν.

Ο μηχανισμός ενημέρωσης βασίστηκε στο μοτίβο “μπουσουλάω, περπατάω, τρέχω και πετάω” και τα εργαλεία του ήταν η διαφοροποίηση, η χρήση απλής και πιο άμεσης γλώσσας, καθημερινές αναρτήσεις και δημοσιεύσεις, εβδομαδιαίες αναρτήσεις στο  youtube , χρήση σύγχρονων γραφιστικών, design , στις απεικονίσεις στατιστικών, υπογραμμισμένα αποσπάσματα από τις ομιλίες και τις εμφανίσεις του, video editing, και η προσωπική του ιστοσελίδα μέσα από την οποία οργάνωνε καθημερινά τους εθελοντές και ζητούσε δωρεές για την κάλυψη των οικονομικών αναγκών της καμπάνιας του. 

Η συγκεκριμένη θεματολογία που χρησιμοποιούσε παντού και πάντα, content marketing,  αφορούσε σε σημαντικούς τομείς του πολιτικού του προγράμματος, όπως ήταν η κλιματική αλλαγή, το μεταναστευτικό και το σύστημα υγείας. Τα μείζονα αυτά ζητήματα συνοδεύονταν πάντα με μοντέρνα γραφιστικά, σλόγκαν που προέτρεπαν το κοινό για συμμετοχή, αλληλεπίδραση και θετική δράση. Τέλος, οι likers και οι followers λάμβαναν τα μηνύματα του υποψηφίου προέδρου μέσα από στοχευμένα hashtags, καθώς και direct mail marketing. Έτσι, δημιουργήθηκε η ενιαία γραμμή που χαρακτήριζε το ηλεκτρονικό του προφίλ.  

Όλη η ψηφιακή πολιτική στρατηγική, 360o digital marketing και ο προεκλογικός σχεδιασμός ανατέθηκαν σε επαγγελματίες του Digital marketing και των social media. Ο υποψήφιος τότε Μπάρακ Ομπάμα επίλεξε τους σωστούς ειδικούς για να συνδεθεί άμεσα, στοχευμένα και αποτελεσματικά με τη νέα γενιά ψηφοφόρων. Ήθελε οι οπαδοί του να συμμετέχουν στην προεκλογική του μάχη, να είναι μέλη της τεράστιας ομάδας και προσπάθειάς του. Η δύναμη του διαδικτύου κέρδισε γιατί τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. 

Εσείς ως επαγγελματίες θα αφήνατε στην τύχη τους τα social Media της εταιρίας σας;

facebook 3225 social 32twitter 32pinterest 32linkedin 32

 

elot

Google certifiedOK

360

DMC Firewall is a Joomla Security extension!