ΝΕΑ

Όταν η πολιτική γίνεται «οδοντόκρεμα»


AdobeStock 238727970

Πώς ο Πρόεδρος Τραμπ χρησιμοποίησε τα Μεγάλα δεδομένα (Big Data)  του Facebook και κέρδισε την Προεδρία.

Η ομάδα των ανθρώπων που ασχολήθηκε με το σχεδιασμό της πολιτικής καμπάνιας του Προέδρου Τραμπ, αντιμετώπισε το εκλογικό σώμα ως «καταναλωτικό» ον περισσότερο και λιγότερο ως πολιτικό. Εστίασε περισσότερο στις καταναλωτικές και κοινωνικές συνήθειες και συμπεριφορές και λιγότερο στα μοτίβα συμπεριφοράς ως ψηφοφόρου. Αυτή η αλλαγή έγινε για πρώτη φορά και αντιμετώπισε την πολιτική όπως την οδοντόκρεμα και τον τρόπο που επιλέγει ο καταναλωτής ανάμεσα σε διαφορετικές μάρκες.

Το μεγάλο κόλπο ήταν ότι απέκτησαν με «νόμιμο» τρόπο χιλιάδες στοιχεία από καταναλωτές και παράλληλα έτρεξαν έρευνες στο facebook που παρακινούσαν τους χρήστες (με πληρωμή) να πάρουν μέρος σε ψυχομετρικά τεστ. Κάθε φορά που έτρεχε κάποιος εθελοντικά ένα ψυχομετρικό τεστ, η ομάδα έπαιρνε στοιχεία από τους «φίλους» στο προφίλ του. Κατέληξαν να έχουν στοιχεία από 50 εκατομμύρια χρήστες, τους οποίους κι επηρέαζαν.

Ο συνδυασμός των ψυχομετρικών τεστ, των στοιχείων για τις καταναλωτικές συνήθειες και τα μοτίβα συμπεριφοράς του εκλογικού σώματος έδωσαν μοντέλα τα οποία προσέγγιζαν τον κάθε ψηφοφόρο ξεχωριστά, με συγκεκριμένα μηνύματα σε συγκεκριμένες στιγμές και ώρες.

Φυσικά η διαχείριση όλων αυτών των data έγινε με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης που μπόρεσε να απομονώνει και να στέλνει την πληροφορία σε επίπεδο ατόμου. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία, που στελέχη από την εταιρία που διαχειρίστηκε τα στοιχεία, γνώριζαν 3 ημέρες πριν τις εκλογές το αποτέλεσμα, και ήταν τόσο σίγουρα έως αλλαζονικά, που έκαναν και σχετικές δηλώσεις. 

Η συγκεκριμένη τακτική επικοινωνίας βασίστηκε σε ομάδες ανθρώπων που γνώριζαν καλά τους τρόπους με τους οποίους δουλεύουν τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας όπως το  facebook , twitterκτλ,. Εργαλεία που δεν υπήρχαν πριν 10 χρόνια κι έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο που επικοινωνούν πλέον οι άνθρωποι μεταξύ τους. Η γνώση τους έδωσε το προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, Hillary Clinton, που αντιμετώπισε με παραδοσιακά μοτίβα πολιτικής συμπεριφοράς το εκλεκτορικό σώμα. Έτσι ο Πρόεδρος Τραμπ κατάφερε να πετύχει αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο και πούλησε το νέο «προϊόν». Φυσικά είναι εύκολα αντιληπτό το γεγονός της διαφορετικότητας του τρόπου σκέψης των Αμερικανών και των Ευρωπαίων πολιτών. 

facebook 3225 social 32twitter 32pinterest 32linkedin 32

 

elot

Google certifiedOK

360

Our website is protected by DMC Firewall!