ΝΕΑ

words think positive wooden table with group pencils 1357 80

 

Το κλίμα αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κατάφερε ένα μεγάλο πλήγμα στις περισσότερες επιχειρήσεις. Κανείς από εμάς δεν ήταν προετοιμασμένος γι’ αυτό που συνέβη. Δεν πρέπει όμως να τα παρατήσουμε. Μετά από κάθε καταιγίδα βγαίνει ένα ουράνιο τόξο.

AdobeStock 141604446

 

Το 2020 μας έκανε να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Δεδομένου του COVID-19, οι επιχειρήσεις ακολουθούν δρόμους ψηφιακούς και οι πωλήσεις γίνονται πλέον ανέπαφα και με ασφάλεια. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου το 83% του κόσμου χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και ταυτόχρονα οι διαδικτυακές/online αγορές κυμαίνονται από περίπου 20% έως και περίπου 88% στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα, ένας στους δύο αγοράζει από ηλεκτρονικά καταστήματα/e-shop. Σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ο τζίρος του 2019 για τις πωλήσεις από το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, έφτασε περίπου τα 3.500.00 €, από περισσότερες από 7.000 ελληνικές επιχειρήσεις που προωθούν τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο μέσω e-shop.

AdobeStock 238352628

Πώς ο Πρόεδρος Ομπάμα χρησιμοποίησε τα  social media για να κερδίσει τις εκλογές του 2008.

Ο Πρόεδρος Ομπάμα είναι ο πρώτος υποψήφιος που χρησιμοποίησε συστηματικά τα Social Mediaκαι το μηχανισμό του 360ο digital marketing Communication, για την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του ως Πρόεδρος των ΗΠΑ και την προεκλογική του καμπάνια. Ο ίδιος ως πολύ καλός χρήστης των κοινωνικών δικτύων, αντιλήφθηκε από νωρίς ότι τα social media κερδίζουν σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε και τα επέλεξε ως το ιδανικό εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας.

Τα πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι το χαμηλό κόστος, το γεγονός ότι μπορεί να προσελκύσει πολλά και διαφορετικά ηλικιακά και κοινωνικά κοινά, ότι αυτό που θέλει να πει μπορεί να διαδοθεί με τεράστια ταχύτητα και τέλος το ότι εξασφαλίζει επαφή με τους οπαδούς και έχει άμεσο feedback.  

Η επικοινωνία του είχε δύο βασικούς άξονες: α) τη δημιουργία μηχανισμού ενημέρωσης και β) τη συγκεκριμένη θεματολογία στην οποία αναφερόταν.

Ο μηχανισμός ενημέρωσης βασίστηκε στο μοτίβο “μπουσουλάω, περπατάω, τρέχω και πετάω” και τα εργαλεία του ήταν η διαφοροποίηση, η χρήση απλής και πιο άμεσης γλώσσας, καθημερινές αναρτήσεις και δημοσιεύσεις, εβδομαδιαίες αναρτήσεις στο  youtube , χρήση σύγχρονων γραφιστικών, design , στις απεικονίσεις στατιστικών, υπογραμμισμένα αποσπάσματα από τις ομιλίες και τις εμφανίσεις του, video editing, και η προσωπική του ιστοσελίδα μέσα από την οποία οργάνωνε καθημερινά τους εθελοντές και ζητούσε δωρεές για την κάλυψη των οικονομικών αναγκών της καμπάνιας του. 

Η συγκεκριμένη θεματολογία που χρησιμοποιούσε παντού και πάντα, content marketing,  αφορούσε σε σημαντικούς τομείς του πολιτικού του προγράμματος, όπως ήταν η κλιματική αλλαγή, το μεταναστευτικό και το σύστημα υγείας. Τα μείζονα αυτά ζητήματα συνοδεύονταν πάντα με μοντέρνα γραφιστικά, σλόγκαν που προέτρεπαν το κοινό για συμμετοχή, αλληλεπίδραση και θετική δράση. Τέλος, οι likers και οι followers λάμβαναν τα μηνύματα του υποψηφίου προέδρου μέσα από στοχευμένα hashtags, καθώς και direct mail marketing. Έτσι, δημιουργήθηκε η ενιαία γραμμή που χαρακτήριζε το ηλεκτρονικό του προφίλ.  

Όλη η ψηφιακή πολιτική στρατηγική, 360o digital marketing και ο προεκλογικός σχεδιασμός ανατέθηκαν σε επαγγελματίες του Digital marketing και των social media. Ο υποψήφιος τότε Μπάρακ Ομπάμα επίλεξε τους σωστούς ειδικούς για να συνδεθεί άμεσα, στοχευμένα και αποτελεσματικά με τη νέα γενιά ψηφοφόρων. Ήθελε οι οπαδοί του να συμμετέχουν στην προεκλογική του μάχη, να είναι μέλη της τεράστιας ομάδας και προσπάθειάς του. Η δύναμη του διαδικτύου κέρδισε γιατί τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. 

Εσείς ως επαγγελματίες θα αφήνατε στην τύχη τους τα social Media της εταιρίας σας;


AdobeStock 238727970

Πώς ο Πρόεδρος Τραμπ χρησιμοποίησε τα Μεγάλα δεδομένα (Big Data)  του Facebook και κέρδισε την Προεδρία.

Η ομάδα των ανθρώπων που ασχολήθηκε με το σχεδιασμό της πολιτικής καμπάνιας του Προέδρου Τραμπ, αντιμετώπισε το εκλογικό σώμα ως «καταναλωτικό» ον περισσότερο και λιγότερο ως πολιτικό. Εστίασε περισσότερο στις καταναλωτικές και κοινωνικές συνήθειες και συμπεριφορές και λιγότερο στα μοτίβα συμπεριφοράς ως ψηφοφόρου. Αυτή η αλλαγή έγινε για πρώτη φορά και αντιμετώπισε την πολιτική όπως την οδοντόκρεμα και τον τρόπο που επιλέγει ο καταναλωτής ανάμεσα σε διαφορετικές μάρκες.

Το μεγάλο κόλπο ήταν ότι απέκτησαν με «νόμιμο» τρόπο χιλιάδες στοιχεία από καταναλωτές και παράλληλα έτρεξαν έρευνες στο facebook που παρακινούσαν τους χρήστες (με πληρωμή) να πάρουν μέρος σε ψυχομετρικά τεστ. Κάθε φορά που έτρεχε κάποιος εθελοντικά ένα ψυχομετρικό τεστ, η ομάδα έπαιρνε στοιχεία από τους «φίλους» στο προφίλ του. Κατέληξαν να έχουν στοιχεία από 50 εκατομμύρια χρήστες, τους οποίους κι επηρέαζαν.

Ο συνδυασμός των ψυχομετρικών τεστ, των στοιχείων για τις καταναλωτικές συνήθειες και τα μοτίβα συμπεριφοράς του εκλογικού σώματος έδωσαν μοντέλα τα οποία προσέγγιζαν τον κάθε ψηφοφόρο ξεχωριστά, με συγκεκριμένα μηνύματα σε συγκεκριμένες στιγμές και ώρες.

Φυσικά η διαχείριση όλων αυτών των data έγινε με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης που μπόρεσε να απομονώνει και να στέλνει την πληροφορία σε επίπεδο ατόμου. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία, που στελέχη από την εταιρία που διαχειρίστηκε τα στοιχεία, γνώριζαν 3 ημέρες πριν τις εκλογές το αποτέλεσμα, και ήταν τόσο σίγουρα έως αλλαζονικά, που έκαναν και σχετικές δηλώσεις. 

Η συγκεκριμένη τακτική επικοινωνίας βασίστηκε σε ομάδες ανθρώπων που γνώριζαν καλά τους τρόπους με τους οποίους δουλεύουν τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας όπως το  facebook , twitterκτλ,. Εργαλεία που δεν υπήρχαν πριν 10 χρόνια κι έχουν αλλάξει δραματικά τον τρόπο που επικοινωνούν πλέον οι άνθρωποι μεταξύ τους. Η γνώση τους έδωσε το προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, Hillary Clinton, που αντιμετώπισε με παραδοσιακά μοτίβα πολιτικής συμπεριφοράς το εκλεκτορικό σώμα. Έτσι ο Πρόεδρος Τραμπ κατάφερε να πετύχει αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο και πούλησε το νέο «προϊόν». Φυσικά είναι εύκολα αντιληπτό το γεγονός της διαφορετικότητας του τρόπου σκέψης των Αμερικανών και των Ευρωπαίων πολιτών. 

facebook 3225 social 32twitter 32pinterest 32linkedin 32

 

elot

Google certifiedOK

360

Our website is protected by DMC Firewall!