Στο προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για την σημασία του περιεχομένου και πώς μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας όταν το περιεχόμενό σας είναι δημιουργικό και καλά στοχευμένο.
Πλέον η πιο διαδεδομένη και επιτυχημένη μορφή περιεχομένου είναι… σωστά το μαντέψατε το κάθετο βίντεο. Το κάθετο βίντεο ήταν για χρόνια μία παραμελημένη μορφή βίντεο μέχρι που η αύξηση των χρηστών κινητών και το popularity εφαρμογών όπως το snapchat και το Tiktok το έκαναν τον βασιλιά του περιεχομένου.
Πώς όμως το κάθετο βίντεο καθιερώθηκε ως μία βασική μορφή δημιουργίας περιεχομένου;
Όπως αναφέραμε η αύξηση των χρηστών κινητών συσκευών έπαιξέ ένα δραματικό ρόλο στην καθιέρωση των κάθετων βίντεο. Πλέον θα το έχετε παρατηρήσει και σε εσάς, ότι το περιεχόμενο που καταναλώνετε στα social media είναι κυρίως μέσω του κινητού σας τηλεφώνου. Ο φυσικός τρόπος με τον οποίο κρατάμε το κινητό μας και καταναλώνουμε περιεχόμενο είναι έχοντας το κάθετα. Συνεπώς είναι απόλυτα φυσιολογικό σαν χρήστες, να μας τραβάει την προσοχή το περιεχόμενο που ταιριάζει στον τρόπο που χρησιμοποιούμε το κινητό μας, δηλαδή κάθετα. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες το 94% των χρηστών βλέπουν κάθετα βίντεο περισσότερο από άλλες μορφές όχι μόνο βίντεο αλλα και γενικού περιεχομένου.
Τα κάθετα βίντεο έχουν το θετικό, ότι ενσωματώνονται τέλεια στη οθόνη του κινητού δημιουργούν μία immersive εμπειρία για τον χρήστη, ο οποίος είναι πολύ πιο πιθανό να παρακολουθήσει όλο το βίντεο αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα αλληλεπίδρασης (like, comment, share) και μετατροπής του χρήστη σε ακόλουθο και στη συνέχεια σε πελάτη.
Επιπλέον με τα κάθετα βίντεο ο χρήστης νιώθει πιο συνδεδεμένος με το πρόσωπο ή την επιχείρηση που βλέπει δημιουργώντας έτσι μία πιο ουσιαστική σχέση.
Με ολοένα και περισσότερα social media όπως είναι το Facebook, το Instagram και το Youtube να έχουν διαμορφώσει τις εφαρμογές τους για να δέχονται κάθετη μορφή βίντεο και με τον αλγόριθμο τους να προωθεί αυτή την μορφή περιεχομένου, είναι εμφανές ότι το μέλλον της δημιουργίας περιεχομένου είναι εδώ.
Πώς μπορείτε και εσείς να δημιουργήσετε scroll-stopping βίντεο;
1. Χρησιμοποιήστε την σωστή διάσταση
Η καλύτερη διάσταση για να δημιουργήσετε το πιο φυσικό στο μάτι και ικανοποιητικό αποτέλεσμα είναι αυτή που καταλαμβάνει όλη την οθόνη. Το aspect ratio που αναζητάτε είναι 9:16 με resolution 1080×1920 pixels. Εάν έχετε κινητό με καλή κάμερα και αρχίσετε τα βήματά σας με αυτό απλά χρειάζεται να δημιουργείτε τα πλάνα σας με το κινητό κάθετα, όπως το κρατάτε γενικά.
2. Δημιουργήστε μικρά σε διάρκεια βίντεο
Με το διάστημα προσοχής ενός ανθρώπου να είναι μόλις τα 8 δεύτερα καταλαβαίνετε, ότι το περιεχόμενο που δημιουργείτε πρέπει να είναι σύντομο σε χρονικό διάστημα για να μπορέσει να καταναλωθεί περισσότερο. Ήδη στις πιο πολλές εφαρμογές μπορείτε να φτιάξετε βίντεο από μερικά δεύτερα μέχρι 2-3 λεπτά εκτός εάν είναι το IGTV, που το βίντεο μπορεί να φθάσει και την μία ώρα. Η χρυσή τομή διάρκειας για τα κάθετα βίντεο έχει βρεθεί ότι είναι 15-20 δευτερόλεπτα.
3. Χρησιμοποιήστε υπότιτλους
Το κλειδί για να προσεγγίσετε όσο το δυνατόν περισσότερους χρηστές είναι να έχετε πάντα υπότιτλους στα βίντεο σας. Οι πιο πολλοί χρήστες καταναλώνουν περιεχόμενο στον δρόμο για το γραφείο, το σχολείο ή σε ένα μικρό τους διάλειμμα. Συνεπώς το πιο πιθανό είναι να μην μπορούν να ακούσουν τι λέτε. Επιπλέον με τους υπότιτλους κάνετε προσιτό το περιεχόμενό σας και σε ομάδες ατόμων με ειδικές ανάγκες. Οπότε όταν δημιουργήσετε το πρώτο σας βίντεο μην ξεχάσετε να έχετε τους ανάλογους υπότιτλους για να προσεγγίσετε όσο περισσότερους χρήστες μπορείτε.
4. Δημιουργήστε μία συναρπαστική ιστορία
Κάθε βίντεο που δημιουργείτε θα πρέπει να λέει μία ιστορία, είτε για το brand σας, είτε για ένα προϊόν σας, ή για εσάς τους ίδιους. Είτε φτιάχνετε περιεχόμενο ψυχαγωγικό, είτε πληροφοριακό θα πρέπει να τραβήξετε την προσοχή του χρήστη, ώστε να σταματήσει το scroll του και να δώσει προσοχή σε αυτό που βλέπει. Κυρίως αυτό θα το κάνετε δημιουργώντας μία δυναμική αρχή στα πρώτα δεύτερα με κάποιο έξυπνο μοντάζ ή με κάποιο μήνυμα που θα πείσει τον χρήστη να σταματήσει ότι κάνει και να δει το βίντεο σας.
5. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα CTA
Έχετε φτιάξει το περιεχόμενο σας και έχετε τραβήξει την προσοχή του χρήστη. Τώρα είναι η ώρα να κλείσετε δυναμικά με ένα call to action που θα τον προτρέψει να κάνει μία ενέργεια, είτε αυτό είναι ένα follow, ένα comment, είτε να μεταβεί στην ιστοσελίδα σας κλπ. Ανάλογα το περιεχόμενο που έχετε δημιουργήσει και τον σκοπό του θα βάλετε την ανάλογη δράση.
Με το μέλλον του social media marketing να τείνει ξεκάθαρα στα κάθετα βίντεο τώρα είναι η κατάλληλη ώρα να τα ενσωματώσετε πλήρως στην στρατηγική σας marketing. Το να βρείτε το κατάλληλο περιεχόμενο και να κάνετε την σωστή στόχευση για να έχει επιτυχία, είναι μία χρονοβόρα και στην αρχή δύσκολη διαδικασία. Η ομάδα μας στην Pylarinos Advertising μπορεί να αναλάβει αυτό το έργο για εσάς και να δημιουργήσει scroll stopping περιεχόμενο που θα φθάσει στον κατάλληλο χρήστη, την κατάλληλη στιγμή.
Κάντε τώρα το επόμενο βήμα στην παρουσία σας στα social media εδώ.