Στην σύγχρονη εποχή που βιώνουμε, σίγουρα θα έχετε καταλάβει, ότι ο καταναλωτής δεν λειτουργεί, όπως λειτουργούσε πριν μερικά χρόνια. Είναι πολύ πιο απαιτητικός, έχει ήδη κάνει την έρευνα του και σίγουρα αφιερώνει λιγότερο χρόνο στο να αναλύσει την κάθε διαθέσιμη επιλογή που υπάρχει.
Σίγουρα έχετε αναρωτηθεί, πώς μπορείτε να προσαρμοστείτε στη νέα αυτή πραγματικότητα.
Μία αρχή είναι σίγουρα να διαθέτετε μία ψηφιακή παρουσία, η οποία είναι συνεκτική και ελκυστική. Αυτό δυστυχώς όμως, δεν είναι αρκετό. Για αυτό τον λόγο τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί μία στρατηγική marketing την οποία ονομάζουμε omnichannel.
Τι είναι το omnichannel;
Omnichannel είναι η στρατηγική, η οποία ενοποιεί όλα τα ψηφιακά διαθέσιμα κανάλια, με σκοπό να προσφέρει στο χρήστη, μία ενιαία και ευχάριστη εμπειρία.
Η εμπειρία αυτή δεν σταματάει μόνο στον online κόσμο, αλλά και offline στα φυσικά καταστήματα.
Κάθε επικοινωνιακό κανάλι, είτε είναι ένα social media, είτε ένα newsletter ή η εξυπηρέτηση στο μαγαζί, έχει ένα ενιαίο μήνυμα και brand voice, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί effortlessly να μεταπηδά από το ένα κανάλι στο άλλο.
Για να επιτευχθεί μία omnichannel στρατηγική θα πρέπει, να συλλεχθούν όλες οι υπάρχουσες πληροφορίες για τον καταναλωτή, που διαθέτει η επιχείρηση, οι οποίες μπορεί να προέρχονται από τα web cookies, τα στατιστικά από social media, τις λίστες e-mail κλπ.
Τι κερδίζετε από μία omnichannel στρατηγική;
1) Αυξάνετε την εμπιστοσύνη προς τον καταναλωτή
Μία συνεκτική εικόνα, που είναι ενιαία σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας δίνει την εντύπωση, ότι όχι μόνο είστε οργανωμένοι, αλλά και ότι ενδιαφέρεστε για τον καταναλωτή να έχει την καλύτερη ποιοτικά εμπειρία ανεξάρτητα τον τρόπο, που θα επιλέξει να επικοινωνήσει μαζί σας. Αυτή η διαδικασία δημιουργεί αυτόματα, ένα συναίσθημα εμπιστοσύνης προς την επιχείρησή σας, η οποία μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην επιλογή του καταναλωτή.
2) Αυξάνετε τις πωλήσεις
Η συντονισμένη παρουσία σας σε όλα τα επικοινωνιακά μέσα, δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή, να φτάσει στο e-shop σας και να κάνει μία αγορά μέσα από περισσότερα μέσα. Αυτό μπορεί να έχει αποτέλεσμα να δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται αισθητά.
3) Συντονίζετε καλύτερα την ομάδα σας
Έχοντας όλοι τις ίδιες πληροφορίες για τον τρόπο που πρέπει να επικοινωνείτε με υπάρχοντες και εν δυνάμει πελάτες, θα κάνει πολύ πιο συντονισμένη και οργανωμένη την εσωτερική συνοχή της επιχείρησής σας, καθώς ο καθένας θα γνωρίζει τις αναγκαίες πληροφορίες για να κάνει σωστά τη δουλειά του. Αλλά και ο συντονισμός ανάμεσα στα τμήματα της επιχείρησης θα βελτιωθεί, καθώς όλοι θα γνωρίζουν, τι συμβαίνει σε όλο το δίκτυο της επιχείρησης και θα μπορούν να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
Πώς μπορείτε να ξεκινήσετε μία omnichannel στρατηγική;
1) Κατανοήστε πλήρως το κοινό σας
Το κοινό που στοχεύετε, είναι ο πυρήνας της στρατηγικής, που θα ακολουθήσετε. Για αυτό πρέπει να έχετε μία πλήρη κατανόηση του ποιος είναι ο πελάτης που θέλετε να αποκτήσετε. Τα βασικά ερωτήματα που πρέπει να λύσετε είναι τα εξής:
● Ποιοί είναι οι καταναλωτές;
● Ποιά επικοινωνιακά κανάλια χρησιμοποιούν;
● Ποιές προκλήσεις (pain points) και ενδιαφέροντα έχουν;
Γνωρίζοντας αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά για το κοινό σας μπορείτε να φτιάξετε μία δομημένη στρατηγική omnichannel, που θα ξέρει ποιον να στοχεύσει, που και πότε.
2) Βρείτε τα κατάλληλα επικοινωνιακά κανάλια
Αφού αναλύσετε το κοινό σας, πρέπει να βρείτε τα κατάλληλα κανάλια στα οποία θα διοχετεύσετε το μήνυμά σας. Σε αυτό το σημείο εξετάζετε, τόσο τα ψηφιακά όσο και τα offline κανάλια, για να δείτε που χρειάζεται να επενδύσετε. Να θυμάστε, ότι δεν κάνουν όλα τα μέσα για την επιχείρησή σας. Έχοντας επιλέξει τα κανάλια που θα αξιοποιήσετε, στόχος σας είναι να δημιουργήσετε μία ενιαία και απλή πλοήγηση του καταναλωτή μέσα σε αυτά.
3) Ενσωματώστε τα δεδομένα και την τεχνολογία σας
Για να υλοποιήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική omnichannel, επενδύστε σε ένα λογισμικό που διευκολύνει την ενσωμάτωση δεδομένων, όπως είναι ένα λογισμικό διαχείρισης σχέσεων με τους πελάτες. Βεβαιωθείτε, ότι μπορείτε να καταγράψετε τις αλληλεπιδράσεις και τη συμπεριφορά των πελατών σε όλα τα κανάλια για να παρέχετε μια εξατομικευμένη εμπειρία. Επίσης, μία καλή πρακτική είναι να αυτοματοποιήσετε, όποια κομμάτια της επικοινωνίας μπορείτε, και για να παρέχετε άμεση εξυπηρέτηση, αλλά και για να υπάρχει μία συνοχή σε όλο το φάσμα της επικοινωνίας.
4) Δημιουργήστε ένα συνεχές και προσωποποιημένο μήνυμα
Διατηρήστε τη συνέπεια στα μηνύματα και την εικόνα του brand σας σε όλα τα κανάλια. Οι πελάτες σας πρέπει να αναγνωρίζουν αμέσως το brand σας, είτε βρίσκονται στον ιστότοπό σας, διαβάζουν ένα email, είτε επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα. Ταυτόχρονα, προσαρμόστε το περιεχόμενο σας σε κάθε κανάλι για να ταιριάζει το ύφος του και δημιουργήστε έναν πιο προσωπικό και βιωματικό τόνο. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα, που έχετε συλλέξει από πελάτες, για να δημιουργήσετε ένα storytelling, που θα κεντρίσει την προσοχή του καταναλωτή, αλλά το κυριότερο θα τον κάνει να ταυτιστεί με αυτό που λέτε. Να θυμάστε, ότι ο καταναλωτής θέλει να νιώθει, ότι μιλάει σε άνθρωπο και αγοράζει από άνθρωπο.
To sum up
Μία omnichannel στρατηγική θα βελτιώσει αισθητά τον τρόπο, που λειτουργεί η επιχείρησή σας, τόσο εσωτερικά, όσο και στο έξω κοινό.
Βέβαια το να υιοθετήσετε μία omnichannel στρατηγική δεν είναι κάτι που θα συμβεί σε μία νύχτα, αλλά χρειάζεται προγραμματισμό, πολύ έρευνα και οργάνωση.
Σε αυτή την διαδικασία μπορεί να σας βοηθήσει η διαφημιστική μας εταιρεία, Pylarinos Advertising. Έχοντας, ως βασικό μας πυρήνα το 360 digital marketing γνωρίζουμε, πώς να αξιοποιήσουμε και να συνδέσουμε όλα τα απαραίτητα κανάλια για να φέρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνουμε το επόμενο βήμα εδώ