Εάν έχετε κάνει έστω και ένα meeting με ένα digital agency, τότε σίγουρα θα σας έχουν αναφέρει τον όρο branding και τι κινήσεις να κάνετε για το branding σας. Προς αποφυγήν οποιασδήποτε σύγχυσης, να τονίσουμε, ότι το ότι έχετε μία επιχείρηση δεν σημαίνει, ότι έχετε δημιουργήσει ένα branding.
Τι όμως σημαίνει και πώς το δημιουργείτε;
Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε!
Τι είναι branding
Branding είναι το σύνολο των ενεργειών που πραγματοποιεί μία επιχείρηση για να δημιουργήσει μία ταυτότητα, την οποία θα θυμάται ο κόσμος, όταν αναφέρεται στα προϊόντα του.
Φανταστείτε την επιχείρηση σας σαν έναν ζωντανό οργανισμό. Το branding είναι όλα τα στοιχεία, τα οποία συνιστούν την προσωπικότητα του.
Πολλοί συσχετίζουν το branding μόνο με κάποια απτά εμφανή χαρακτηριστικά, όπως είναι το λογότυπο, οι γραμματοσειρές, το slogan, και η χρωματική κωδικοποίηση που χρησιμοποιεί μία επιχείρηση. Εννοείται, ότι και αυτά είναι μέρος του branding, εφόσον είναι τα χαρακτηριστικά, που εγκαθιδρύουν την εικόνα της επιχείρησης σας και πώς αυτή αναγνωρίζεται από τον καταναλωτή.
Ένα ζωτικό σημείο του branding όμως, είναι και το perception, δηλαδή το πώς οι καταναλωτές μας εκλαμβάνουν. Όπως έχει αναφέρει και ο Jeff Bezos “ Your brand is what other people say about you when you’re not in the room.”
Αυτή η αντίληψη δημιουργείται από όλη την εμπειρία, που μπορεί να έχει ένας πελάτης με την επιχείρησή σας. Για αυτό τον λόγο τονίζουμε, ότι το branding δεν είναι μόνο το λογότυπο ή το χρώμα σας, αλλα είναι όλες οι επικοινωνιακές ενέργειες που πραγματοποιείτε. Για παράδειγμα, σκεφτείτε brands, όπως είναι η Coca Cola. Με το που αναφέρεται κάποιος σε αυτό το όνομα, η πρώτη σας σκέψη είναι στιγμές αγάπης και ευτυχίας με την οικογένεια ή τους φίλους σας. Σκεφτείτε, ότι το branding της Coca cola είναι τόσο ισχυρό στο μυαλό του καταναλωτή, που είμαστε σίγουροι, ότι κάποια στιγμή που θελήσατε ένα αναψυκτικό ζητήσατε σχεδόν αβίαστα μία κόλα ακόμα και αν δεν υπάρχει το προϊόν στο μαγαζί.
Κάποιοι ακόμα βασικοί πυλώνες που συνιστούν το branding είναι οι εξής: η εξυπηρέτηση πελατών, η κοστολόγηση των προϊόντων, η συσκευασία των προϊόντων, η ατμόσφαιρα στα φυσικά σας καταστήματα και φυσικά όλο το φάσμα του marketing.
Μπορείτε να αντιληφθείτε λοιπόν, ότι το branding είναι κάτι πολυεπίπεδο και δυναμικό.
Σε τι βοηθάει να δημιουργήσετε το branding της επιχείρησής σας;
1. Ενισχύετε το brand awareness
Η δημιουργία ενός branding για την επιχείρησή σας σημαίνει, ότι έχετε επενδύσει σε μία συνεκτική εικόνα για το brand σας, η οποία εφαρμόζεται σε όλα τα επικοινωνιακά κανάλια, είτε αυτά είναι τα social media, είτε είναι το website ή η διακόσμηση του φυσικού σας καταστήματος. Με τον τρόπο αυτό κάνετε πιο εύκολο στον καταναλωτή να σας βρει και να σας μάθει αλλά και το κυριότερο να μείνετε στην μνήμη του, ώστε να σας συσχετίσει με τα προϊόντα που πουλάτε και αναζητά.
2. Αυξάνει τις πωλήσεις
Μία επιχείρηση, η οποία έχει επενδύσει στο branding της, σημαίνει, ότι έχει καθιερώσει στο ευρύ κοινό την φιλοσοφία, τις αξίες της και την ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων της. Μία τέτοια εταιρεία, είναι πολύ πιο εύκολο να την εμπιστευτεί ο καταναλωτής για να προβεί σε μία αγορά και να την επαναλάβει σε ένα α’ χρονικό διάστημα.
3. Βελτιώνει την εσωτερική δομή της επιχείρησης
Το branding δεν είναι μόνο το φαίνεσθαι μίας επιχείρησης. Πρέπει να παρουσιάζει τον πυρήνα των αξιών και της φιλοσοφίας σας, το οποίο εννοείται αφορά άμεσα και τους εργαζομένους σας και την ποιότητα του εργασιακού περιβάλλοντος, που προσφέρετε.
Εάν προσφέρεται ένα φιλικό και δυναμικό περιβάλλον εργασίας και αυτές οι αξίες επικοινωνούνται προς τα έξω κερδίζετε δύο σημαντικά πράγματα. Πρώτον και κυριότερον δημιουργείτε ευχαριστημένους εργαζομένους, οι οποίοι γίνονται ισχυροί advocates για την επιχείρησή σας. Δεύτερον προσελκύετε νέα ταλέντα, τα οποία μπορούν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την επιχείρησή σας.
4. Ενισχύει το brand loyalty
Η δημιουργία ενός δυναμικού brand που έχει και ένα ποιοτικό προϊόν, δημιουργεί έναν ευχαριστημένο καταναλωτή ο οποίος θα νιώσει συνδεδεμένος με την επιχείρησή σας. Ένας ευχαριστημένος καταναλωτής, όχι απλά θα ξαναπροτιμήσει εσάς, αλλα εάν θέλει κάποιο άλλο προϊόν που το έχετε, είναι πολύ πιο πιθανό να προτιμήσει κατευθείαν εσάς.
Πώς να ξεκινήσετε την δημιουργία του branding σας;
Για να φτιάξετε ένα πετυχημένο branding είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσετε ποιό θα είναι το brand positioning σας, δηλαδή η τοποθέτηση της επιχείρησής σας στον ανταγωνισμό και ποιο είναι το Unique selling proposition, δηλαδη το πλεονέκτημα, το οποίο προσφέρετε σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Το brand positioning σας θα καθορίσει τον τόνο φωνής, που θα ακολουθήσετε, τα χρώματα που θα αντιπροσωπεύουν την μάρκα σας, την γραμματοσειρά και το λογότυπό σας κλπ.
Έχοντας βρει τη θέση σας και το πώς θα την επικοινωνήσετε, πρέπει να δείτε σε ποιο κοινό απευθύνεστε, για να προσαρμόσετε τον τρόπο επικοινωνίας σας. Είναι πολύ σημαντικό το ύφος της επικοινωνίας σας να είναι ίδια σε ΟΛΑ μα όλα τα κανάλια σας, με μερικές απλά προσαρμογές για να ταιριάξουν στον τόνο κάθε καναλιού. Από το σλόγκαν, στο ύφος την διαφημίσεων, στον τόνο που θα μιλάνε οι εργαζόμενοι σας στον καταναλωτή σε όλα τα κανάλια, ο τόνος της φωνής θα πρέπει να είναι ένας, για να δημιουργεί μία ενιαία και ομαλή εμπειρία.
Για να συνοψίσουμε τα όσα είπαμε, το branding είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Βέβαια το να δημιουργήσετε μία ολιστική οπτική και επικοινωνιακή προσέγγιση όλης της επιχείρησής σας, είναι μία πολύ δύσκολη και μακροχρόνια εργασία.
Η διαφημιστική μας εταιρεία Pylarinos Advertising στην Θεσσαλονίκη, μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό! Έχοντας δημιουργήσει το branding για πολλές επιχειρήσεις, ξέρουμε ακριβώς την διαδικασία για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε την καλύτερη δυνατή εικόνα για την επιχείρησή σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνουμε το επόμενο βήμα εδώ.