Δεν είναι συχνά που αντικρύζουμε μία καμπάνια στο Internet, που να την αγαπούν και να την μισούν ταυτόχρονα τόσοι πολλοί.
Αυτή, την προηγούμενη εβδομάδα, δεν ήταν άλλη από την καμπάνια του Burger King UK με πρωταγωνίστριες τις μητέρες που μόλις έφεραν στον κόσμο ένα παιδί.
Το πλαίσιο της καμπάνιας ήταν αληθινές, αφιλτράριστες εικόνες και βίντεο που δείχνουν γυναίκες πριν και κατα την διάρκεια της γέννας με αποκορύφωμα την στιγμή μετά την γέννα που κρατάνε το μωρό τους, και ένας αγαπημένος τους, τους φέρνει τι άλλο από ένα Burger King Whooper και πατάτες, για να το απολαύσουν.
Η καμπάνια αυτή δεν στήθηκε και εκτελέστηκε σε μία νύχτα. Όλη η ιδέα γεννήθηκε μετά από μία έρευνα ανάμεσα σε 2.000 μαμάδες, όπου έδειξε, ότι το πρώτο γεύμα μετά την γέννα θεωρείται το καλύτερο σε γεύση που έχουν δοκιμάσει ποτέ, ενώ 39% των μαμάδων αποκαλυψαν, ότι το γεύμα που λιγουρεύονται περισσότερο, είναι burger με πατάτες.
Με βάση αυτά τα δεδομένα δημιουργήθηκε αυτή η καμπάνια, η οποία έπαιξε σε digital μέσα, όπως και σε έντυπα. Ακόμα και η ημέρα που ξεκίνησε ( 26 Σεπτεμβρίου ) δεν ήταν καθόλου τυχαία, καθώς η 26η Σεπτεμβρίου είναι η μέρα που γεννιούνται τα πιο πολλά μωρά στην Βρετανία.
Η Burger King πήγε και ένα βήμα παραπάνω, δημιουργώντας μία ειδική γραμμή τηλεφώνου την “Grill Line”, όπου για την 26η Σεπτεμβρίου έστελνε ένα King Whooper σε όποια νέα μαμά καλούσε στην γραμμή.
Το μήνυμα πίσω από την καμπάνια ήταν ο στόχος της Burger King να δημιουργήσει το αίσθημα του “foodfillment” στις νέες μαμάδες, οι οποίες μόλις ολοκλήρωσαν ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα της ανθρώπινης ύπαρξης, την γέννα.
Η καμπάνια έγινε στα πλαίσια της στρατηγικής “Foodfillment” που δημιούργησε η Burger King, πριν από λίγους μήνες με σκοπό να φέρει στο κοινό την απόλυτη ικανοποίηση μέσα από το φαγητό, με το κοινό που στοχεύει σε αυτή την καμπάνια, να είναι οι νέες μαμάδες.
Αυτή η καμπάνια έγινε viral από τις πρώτες στιγμές που δημοσιεύτηκε, με τα σχόλια να είναι τόσο αρνητικά, όσο θετικά. Τα αρνητικά σχόλια “έκριναν¨ την καμπάνια για την προαγωγή ανθυγιεινών συνηθειών για μία μητέρα, που μόλις γέννησε και έχει ένα μωρό να φροντίσει και να ταϊσει, ενώ τα θετικά σχόλια κυρίως από μαμάδες ( με λίγα λόγια το πραγματικό κοινό – στόχος ) είχαν θετικά σχόλια και μοιράζονταν τις δικιές τους εμπειρίες από το πρώτο γεύμα μετά τη γέννα.
Το μήνυμα που αξίζει να κρατήσουμε και έγινε από πολλές μητέρες είναι, ότι κανεις δεν έχει και πρέπει να έχει λόγο στο, τι θα γευτεί μία μητέρα μετά από μία πολύωρη και επώδυνη εμπειρία, όπως είναι η γέννα.
Τι μας αρέσει στην καμπάνια;
Η καμπάνια είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς πρέπει να εκτελούνται κάθε διαφημιστικές εκστρατείες, που έχουν στόχο να ενισχύσουν το branding μίας εταιρεία.
Πάντα όταν μιλάμε για το branding, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ότι όποια κίνηση κάνουμε πρέπει να γίνεται με βάση τις αξίες και την αποστολή της εταιρείας. Αυτό ακριβώς κάνει και η Burger King με αυτή την νέα καμπάνια. Η αποστολή είναι ξεκάθαρη και ο στόχος της, να δώσει χαρά στις νέες μαμάδες μέσα από το φαγητό.
Ανεξάρτητα από τα αρνητικά σχόλια, τα οποία θα ήταν ούτως ή άλλως αναπόφευκτα, όταν μιλάμε για τα social media, η εκστρατεία κατάφερε να κερδίσει μία μερίδα μαμάδων που αναπόλησαν μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής τους, συνδέοντας τέλεια τα αποτελέσματα της έρευνας με το μήνυμα της εταιρεία.
Το ερώτημα όμως μένει ένα. Ποιά θα είναι η απάντηση της εταιρείας στον μεγάλο αριθμό των επικριτικών σχολίων;
Θα επιμείνει στο μήνυμα πίσω από την καμπάνια ή θα προσπαθήσει να κάνει κάποιο damage control;
Αυτό θα το δούμε στη συνέχεια.
Εάν και εσείς ενδιαφέρεστε να ενισχύσετε την εταιρική σας ταυτότητα με σωστά στοχευμένες και δημιουργικές εκστρατείες, η ομάδα μας στην Pylarinos Advertising, στη Θεσσαλονίκη, μπορεί να σας βοηθήσει να το καταφέρετε.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.