Η αγαπημένη εποχή των καταναλωτών είναι λίγες μέρες μακριά.
Το Black Friday έχει καθιερωθεί για τα καλά τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά, με τους καταναλωτές να ετοιμάζουν τις λίστες αγορών τους και να γεμίζουν τα καλάθια τους, εν αναμονή των εκπτώσεων.
Εάν έχετε επιχείρηση, αυτή είναι η ευκαιρία σας να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και, το σημαντικότερο, να προσελκύσετε νέο κοινό, που θα επιστρέψει για μελλοντικές αγορές.
Τι κινήσεις όμως πρέπει να κάνετε για να εξασφαλίσετε τα επιθυμητά αποτελέσματα; Αυτό θα αναλύσουμε στο σημερινό μας άρθρο.
1. Δημιουργήστε μία στοχευμένη στρατηγική
Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε ενέργεια, είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσετε, τι θέλετε να πετύχετε. Οι πωλήσεις είναι φυσικά ο κύριος στόχος, αλλά δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός.
Όσο δημιουργείτε την στρατηγική σας απαντήστε στα εξής ερωτήματα:
- Θέλετε να επαναφέρετε παλαιότερους πελάτες και να ενισχύσετε την πιστότητά τους;
- Θέλετε να προσελκύσετε νέο κοινό, που θα γίνει advocate της επιχείρησής σας;
- Θέλετε ένα συνδυασμό των παραπάνω;
Αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν πριν διαμορφώσετε τη στρατηγική και το budget της καμπάνιας σας.
2. Εκμεταλλευτείτε όλα τα επικοινωνιακά σας κανάλια
Για να επιτύχετε το μεγαλύτερο δυνατό reach, αξιοποιήστε όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας σας. Παρακάτω σας έχουμε μία λίστα με όλα τα επικοινωνιακά κανάλια που αν διαθέτετε, πρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρο.
Newsletter
Εάν έχετε μία λίστα με e-mail πελατών ή χρηστών, δημιουργήστε μία σειρά από newsletter που να ανακοινώνουν τις εκπτώσεις σας για το Black Friday. Δημιουργήστε και ένα επιπλέον κίνητρο, δίνοντας early access ή μία έξτρα έκπτωση για αυτόν που θα λάβει το e-mail και θα κάνει την αγορά του.
Να θυμάστε, ο κάθε δυναμικός πελάτης θέλει να νιώθει όσο πιο ξεχωριστός γίνεται και να νιώθει, ότι πραγματικά κερδίζει κάτι από την προσφορά που του κάνετε. Είναι στο χέρι σας με μικρές κινήσεις να πετύχετε αυτό το αποτέλεσμα.
SMS ή Viber
Χρησιμοποιήστε τα για σύντομα, άμεσα μηνύματα που δημιουργούν προσμονή γύρω από τις εκπτώσεις σας.
Social Media
Εννοείται από την στρατηγική σας δεν μπορούν να λείπουν τα social media. Εάν υπάρχει μία εποχή που πρέπει να τα δώσετε όλα τότε είναι αυτή.
Τα τελευταία χρόνια με peak το 2024 ο κόσμος καταναλώνει περιεχόμενο σε μορφή βίντεο, όπως ποτέ άλλοτε. Συνεπώς ένα πρώτο βήμα, είναι να δημιουργήσετε βίντεο που να ανακοινώνετε τις εκπτώσεις σας με έναν φαντασμαγορικό τρόπο, που θα κλέψει την προσοχή.
Εάν έχετε δουλέψει με influencers, τώρα είναι μία καλή εποχή να τους αξιοποιήσετε σαν ambassadors που θα ανακοινώνουν τις εκπτώσεις σας και θα δημιουργήσουν ένα αίσθημα urgency και αναγκαιότητας στο κοινό τους.
Να θυμάστε: το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε πρέπει να είναι συνεπές σε όλες τις πλατφόρμες σας.
Από βίντεο σε Tiktok, Instagram και Youtube μέχρι τα banner για την ιστοσελίδα σας, το προφίλ σας στο Facebook και το newsletter σας, όλα πρέπει να έχουν την ίδια αισθητική και ύφος, για να δημιουργηθεί μία όμορφη και δελεαστική παρουσίαση της επιχείρησής σας.
Αφού ανακοινώσετε τις εκπτώσεις μην μείνετε μόνο εκεί.
Δημιουργήστε μία σειρά από περιεχόμενο που θα δίνει αξία στα προϊόντα σας και θα επιμορφώνει το κοινό, ώστε να πειστεί ακόμα περισσότερο για την αγορά του. Κάντε tutorials και how to βίντεο ανάλογα και με το προϊόν και την υπηρεσία που και μην ξεχνάτε να τονίζετε τις εκπτώσεις που πλησιάζουν.
3. Αξιοποιήστε τεχνικές up-sell και cross-sell
Ένα μεγάλο θετικό που έχει η Black Friday, είναι ότι ο κόσμος είναι προδιαθετιμένος να ξοδέψει χρήματα. Ακριβώς αυτό το κίνητρο πρέπει να εκμεταλλευτείτε και εσείς για να αυξήσετε το μέσο όρο της αξίας του καλαθιού σας ( Average Order Value ).
Οι πιο βασικές τεχνικές που οδηγούν σε αυτό είναι το up-sell και cross-sell. Στο cross-sell, προτείνετε στον πελάτη προϊόντα που ταιριάζουν με τις επιλογές που έχει ήδη κάνει. Στο up-sell, του προτείνετε να αγοράσει ένα προϊόν μεγαλύτερης αξίας και χρησιμότητας από αυτό που έχει επιλέξει.
Όποια τεχνική και εάν διαλέξετε η καλύτερη εφαρμογή είναι πριν το checkout ή όταν επιλέξει ο χρήστης το προϊόν για το καλάθι του. Για να λειτουργήσουν ακόμα καλύτερα αυτές οι τεχνικές, δημιουργήστε gift bandles, προσφέρετε δωρεάν προϊόντα μετά από ένα ποσό αγορών ή δωρεάν μεταφορικά, για να προσελκύσετε το κοινό.
4. Φροντίστε η ιστοσελίδα σας να είναι έτοιμη
Όσο περνάνε τα χρόνια, όλο και περισσότεροι χρήστες προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, από το να περιμένουν σε τεράστιες ουρές στα καταστήματα.
Για αυτό είναι πολύ σημαντικό το e-shop σας να λειτουργεί άψογα αυτές τις ημέρες.
Αρχικά θα πρέπει να μπορεί να αντέξει τον αυξημένο αριθμό των επισκεπτών που θα φθάσουν στο website. Αυτό σημαίνει, ότι ο web host μέσα στον οποίο συντηρείται και λειτουργεί το site σας πρέπει να έχει την δυνατότητα να αντέξει μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Επιπλέον, δεν πρέπει η ταχύτητα του website να αργεί. Σύμφωνα με έρευνες ο ιδανικός χρόνος φόρτωσης μίας σελίδας, είναι 0-4 δευτερόλεπτα. Μετά από αυτά, οι χρήστες είναι πολύ πιθανό, να αποχωρήσουν από τη σελίδα. Για να βεβαιωθείτε, ότι το site σας τρέχει στις ιδανικές ταχύτητες αξιοποιήστε το page speed της Google.
Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας που θα διατηρήσει τους χρήστες στο website είναι το περιεχόμενο που βλέπει να τραβάει ευχάριστα την προσοχή τους. Πολλοί καταναλωτές πρώτα αγοράζουν με τα μάτια τους και μετά με την πιστωτική τους. Για αυτό είναι σημαντικό να έχετε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και από διαφορετικές γωνίες, για να μπορεί να καταλαβαίνει την χρησιμότητα του προϊόντος ο καταναλωτής, και βίντεο που να το παρουσιάζουν πιο εκτενώς. Το ίδιο ισχύει και για τις περιγραφές των προϊόντων, οι οποίες πρέπει να είναι με τις σωστές λέξεις-κλειδιά, καθαρογραμμένες και χωρίς ορθρογραφικά λάθη.
Αφού έχουν γίνει όλα αυτά τα βήματα και το site σας λειτουργεί, όπως πρέπει, ήρθε η ώρα να ελέγξετε και την πιο σημαντική σελίδα, το checkout. Αρχικά βεβαιωθείτε, ότι η διαδικασία του checkout πέρα από το ότι είναι απλοποιημένη, λειτουργεί άψογα.
Σύμφωνα με έρευνες, το 21% των αγοραστών έχουν εγκαταλείψει το καλάθι τους λόγω περίπλοκης διαδικασίας checkout. Για να βεβαιωθείτε, ότι το ποσοστό εγκατάλειψης θα είναι μικρό, φροντίστε η διαδικασία να γίνεται σε λίγα βήματα και δώστε όσες περισσότερες επιλογές πληρωμής μπορείτε.
5. Δημιουργήστε μία dream support team
Η ομάδα εξυπηρέτησης πελατών πρέπει να είναι πλήρως προετοιμασμένη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ημέρας. Εξασφαλίστε, ότι γνωρίζουν πώς να επιλύουν ζητήματα, όπως αποτυχίες πληρωμών ή καθυστερήσεις παραγγελιών, και ότι μπορούν να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις με επαγγελματισμό. Όσο καλύτερα προετοιμασμένοι είστε να βοηθήσετε τον κάθε πελάτη, τόσο πιο θετική εντύπωση θα δώσετε.
Με αυτές τις στρατηγικές, μπορείτε να πετύχετε εντυπωσιακά αποτελέσματα στο Black Friday και να ξεχωρίσετε στην αγορά. Αν χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια, η ομάδα μας είναι εδώ για να σας υποστηρίξει σε κάθε βήμα της διαδρομής.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να κάνουμε το επόμενο βήμα μαζί!