Εν έτει 2023 η ύπαρξη ψηφιακής παρουσίας μίας επιχείρησης στα social media είναι ένα σημαντικό κομμάτι του μείγματος marketing της. Με 4,74 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και μέσο όρο παρακολούθησης καθημερινά τις 2 ώρες και 27 λεπτά, δεν τίθεται πλέον αμφισβήτηση στο γιατί είναι απαραίτητο να βρίσκεστε με την επιχείρησή σας σε έστω ένα από τα τόσα κανάλια που υπάρχουν.
Τι είναι όμως ακριβώς αυτό που κάνει τα social media, ένα τόσο δυνατό εργαλείο για την επιχείρησή σας;
Αυτό ακριβώς αναλύουμε παρακάτω.
1. Εκεί βρίσκεται το αγοραστικό σας κοινό.
Όπως ήδη αναφέραμε 4,74 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook, το Instagram και το Tik-Tok έχουν τα σκήπτρα όσον αφορά το αριθμό χρηστών με νέες εφαρμογές (βλέπε Threads) να δημιουργούνται συνεχώς. Αυτό δίνει μία πολύ μεγάλη πιθανότητα το κοινό που θα ενδιαφερθεί για την υπηρεσία σας ή το προϊόν σας αυτή τη στιγμή να σκρολάρει στην αναζήτηση του στο Instagram ή στο for you page στο TikTοκ ή απλά να χαζεύει shorts στο Youtube. Για αρχή δεν χρειάζεται καν να κάνετε κάτι εξειδικευμένο. Και μόνο η δημιουργία ενός λογαριασμού και η δημοσίευση των προϊόντων σας θα ξεκινήσει να φέρνει κόσμο που ενδιαφέρεται για εσάς σε εσάς.
2. Είναι μία οικονομική μορφή διαφήμισης
Πριν την αρχή των social media η διαφήμιση γινόταν μέσα από τα λεγόμενα πλέον παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα), στα οποία ηταν πολύ ακριβό να αγοράσεις τον χώρο και τον χρόνο για να διαφημιστείς.
Αυτό έδινε την δυνατότητα μόνο σε μεγάλες εταιρείες με πολλά κέρδη να διαφημιστούν και να γίνουν γνωστοί στο ευρύ κοινό. Με τα social media και την καθιέρωση τους στην καθημερινότητα όλο και περισσότερων χρηστών, δόθηκε η δυνατότητα διαφήμισης σε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις μικρής και μεσαίας κλίμακας. Τώρα είναι δυνατόν με ένα budget που ρυθμίζετε οι ίδιοι ή και εντελώς οργανικά (με την σωστή στόχευση και στρατηγική περιεχομένου πάντα) να διαφημιστείτε σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο μπορείτε και να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας.
3. Αυξάνει το brand awareness
Ευκόλως εννοούμενο ειδικά βλέποντας τους παραπάνω λόγους. Όταν βρίσκεστε σε μία εφαρμογή με εκατομμύρια χρήστες και δημιουργείτε περιεχόμενο εάν είναι σωστά δομημένο, έχει τα κατάλληλα hashtag και τη στόχευση κοινού, έχετε εξασφαλίσει, ότι θα σας ανακαλύψουν πολλοί άνθρωποι ταυτόχρονα. Αυτή η μαζικότητα που προσφέρουν τα social media είναι από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα που φέρουν και μπορείτε να την εκμεταλλευτείτε προς όφελός της δική σας επιχείρησης.
4.Έχετε τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσετε με το κοινό
Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνει τα social media, έναν εντελώς πρωτόγνωρο και ξεχωριστό τρόπο διαφήμισης και επικοινωνίας είναι, ότι η επικοινωνία ανάμεσα σε brand – κοινό είναι και αμφίδρομη. Μέχρι πρότεινος το κοινό ήταν απλά ο δέκτης ενός μηνύματος. Τώρα μπορεί να αλληλεπιδρά σε πραγματικό χρόνο με το brand είτε σχολιάζοντας τις δημοσιεύσεις, είτε ρωτώντας πράγματα για τα προϊόντα/υπηρεσίες, είτε αναδημοσιεύοντας το περιεχόμενό σας. Η αλληλεπίδραση αυτή είναι το κλειδί που σας φέρνει πιο κοντά με το κοινό σας και με μία σωστή στρατηγική δεν θα τον μετατρέψετε απλά σε πελάτη αλλά σε ένα πιστό advocate της επιχείρησής σας.
5. Real-time δεδομένα για το κοινό σας
Η βάση για ότι κάνετε στο marketing είναι και θα είναι η πληροφορία. Εταιρείες πληρώνουν μεγάλα ποσά για να έχουν στα χέρια τους πληροφορίες και στατιστικά που θα τους βοηθήσουν να καταλάβουν, ποιό είναι το κοινό τους, ποιά είναι τα προβλήματα τους (pain points), τα ενδιαφέροντα τους και τα δημογραφικά τους στοιχεία. Διαφημίζοντας την επιχείρησή σας στα social media έχετε στα χέρια σας σε πραγματικό χρόνο ένα μεγάλο μέρος από αυτές τις πληροφορίες. Εάν μάθετε ποιό είναι το κοινό σας, τι λέει για εσάς, τι ζητάει από εσάς και πότε είναι πιο ενεργό ,τότε μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημιστικές εκστρατείες που θα φθάσουν στα σωστά άτομα την σωστή στιγμή αυξάνοντας την πιθανότητα ένας μέρος αυτών να μετατραπεί σε πελάτης σας.
Αυτοί είναι μόνο κάποιοι βασικοί λόγοι που χρήζουν τα social media αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της στρατηγικής σας. Ξέρουμε, ότι μπορεί να είναι δύσκολο να αποφασίσετε σε ποιό κοινωνικό μέσο αξίζει να επενδύσετε και τι περιεχόμενο πρέπει να φτιάξετε. Αυτό τον ρόλο μπορεί να αναλάβει η ομάδα μας. Έχοντας αναλάβει την διαχείριση τον λογαριασμών από ένα μεγάλο φάσμα εταιρειών, έχουμε την τεχνογνωσία να δημιουργήσουμε και υλοποιήσουμε την κατάλληλη στρατηγική που θα απογειώσει την επιχείρησή σας.
Εάν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα πατήστε εδώ.