ΝΕΑ

Τι θα φέρει το 2024 στα social media;

Άλλη μία χρονιά έφτασε στο τέλος της με όλους τους digital marketeers να κάνουν προβλέψεις για το, τι θα ακολουθήσει στον κόσμο των social media. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε κάποιες από τις βασικές τάσεις που περιμένουμε να δούμε το 2024.

Chat GPT write me my New years resolutions

Δεν έρχεται σαν σοκ σε κανέναν, ότι το 2024 αναμένεται να αυξηθεί η χρήση του generative AI. Σύμφωνα με έρευνες μόνο το 2023 η χρήση εφαρμογών AI αυξήθηκε κατα 550%. Ήδη όλο και περισσότεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εφαρμογές AI, όπως το γνωστό ChaGPT, αφού αποδεδειγμένα, μπορεί να βελτιώσει το περιεχόμενο μίας διαφημιστικής καμπάνιας μέχρι και να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο marketing plan για μία επιχείρηση. 

Ήδη οι μεγαλύτεροι παίκτες, όπως είναι η Meta, έχει ενσωματώσει το AI στην εφαρμογή της με την δημιουργία AI αυτοκολλήτων και background και σύμφωνα με την Meta δεν πρόκειται να σταματήσει δημιουργώντας εξατομικευμένες εμπειρίες για τον χρήστη με σκοπό, να αυξήσει την αλληλεπίδραση του με την εφαρμογή. Αλλά και ο μεγάλος ανταγωνιστής της αυτή τη στιγμή το Tiktok, πειραματίζεται με εφαρμογές AI, οι οποίες μετατρέπουν μία εντολή με μορφή κειμένου σε βίντεο, δίνοντας την δυνατότητα στο χρήστη δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου βίντεο φτιαγμένου από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και chatbots, που θα είναι αποκλειστικά AI. Αναμένουμε λοιπόν να δούμε, τι μας επιφυλάσσουν για το νέο έτος.

Welcome to the Matrix: VR και AR edition 

Πριν κάποια χρόνια και μόνο η αναφορά σε αυτές τις έννοιες αποτελούσε κάτι πλήρως φουτουριστικό, σαν να μιλούσαμε για το Matrix του πραγματικού κόσμου. Πλέον εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) είναι μέρος της στρατηγικής εταιρειών. Ένα τρανό παράδειγμα της εφαρμογής της AR είναι η συνεργασία της Meta με την Rayban για την δημιουργία AR γυαλιών με τα οποία ο χρήστης, μπορεί από το να μαγνητοσκοπήσει βίντεο, μέχρι και να κάνει livestream και να ρωτάει για πληροφορίες στη στιγμή. Μέσα στη νέα χρονιά η Meta σχεδιάζει το λανσάρισμα νέων προϊόντων που έχουν ως σκοπό, να φέρουν πιο κοντά το όραμα της εταιρείας για το metaverse στον χρήστη. Αλλά η Meta δεν είναι η μόνη, που ασχολείται με AR τεχνολογίες, με το snapchat να έχει ήδη ενσωματώσει AR try on filters στην εφαμοργή του και να εξετάζει περαιτέρω AR ενσωματώσεις με την δημιουργία γυαλιών.

Say hello to the chatbots 

Ο χρήστης αναζητά όλο και περισσότερο την πιο άμεση επικοινωνία με τα brands. Για τον λόγο αυτό μία προβλεψη για το νέο έτος δείχνει, ότι θα αυξηθούν τα chatbot, όπως και η διαφήμιση, μέσω μηνυμάτων, για να αυξηθεί,  τόσο η αλληλεπίδραση με τον χρήστη, όσο και να δημιουργηθεί μία πιο άμεση και προσωποποιημένη εμπειρία. Ήδη το Instagram τεστάρει νέες αυτοματοποιημένες πρακτικές, όπως προτάσεις για απαντήσεις σε μηνύματα, περιλήψεις μηνυμάτων, οι οποίες θα προκύπτουν από AI εφαρμογές. 

Η επέκταση της χρήσης μηνυμάτων φαίνεται και στο κομμάτι της διαφήμισης, με την meta ήδη να έχει επιλογή διαφήμισης “Click to message” και το snapchat να προσπαθεί να βρεί έναν τρόπο να αξιοποιήσει τη δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων που παρέχει και για διαφημίσεις.

All hail the content king: Vertical Video

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα brands έχουν στραφεί στο κάθετο βίντεο, για να αναδείξουν την επιχείρηση και τα προϊόντα τους. Ο χρήστης λατρεύει αυτή την μορφή βίντεο, καθώς παρέχει μία πιο γεμάτη και immersive εμπειρία και η διάσταση του περιεχομένου ακολουθεί τον τρόπο, που ο χρήστης θέλει εκ φυσικού να το παρακολουθεί. Για τα κάθετα βίντεο έχουμε μιλήσει πιο αναλυτικά σε άρθρο μας εδώ

Αυτή η κυριαρχία των κάθετων βίντεο δεν πρόκειται να επιβραδυνθεί καθόλου το 2024. Ήδη οι μεγαλύτερες πλατφόρμες, όπως είναι η Meta και το Youtube, έχουν ενσωματώσει εδώ και καιρό τα κάθετα βίντεο στις εφαρμογές τους, για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν το TikTok που έφερε αυτό τον τύπο περιεχομένου. Το 2024 η Meta θα κάνει ένα ακόμα βήμα, καθώς στα σχέδια της είναι, να μπορεί ο χρήστης στο Facebook, να βλέπει και προτεινόμενα reel, που να ταιριάζουν στο περιεχόμενο, που καταναλώνει ήδη, κάτι παρόμοιο δηλαδή, με το for you page του TikTok. Αναμένουμε να δούμε λοιπόν, τι περαιτέρω θα κάνουν για να αυξήσουν το engagement στο κάθετο περιεχόμενο.

Περισσότερο User Generating Content

Ο καταναλωτής αποδεδειγμένα επηρεάζεται πιο εύκολα και δημιουργεί εντυπώσεις για ένα brand, όταν βλέπει κάποιον άλλο χρήστη να μιλάει για αυτό, παρά από όταν παρακολουθεί, τι λέει το brand για τον ίδιο. Αυτό συμβαίνει, γιατί ένας χρήστης που μιλάει για την εμπειρία του, χωρίς να έχει πληρωθεί για αυτό, είναι πιο αυθεντικός και εκπνέει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στον χρήστη.

Συνεπώς και το 2024 αναμένεται ο κόσμος να παρακολουθεί και να βασίζεται περισσότερο στο περιεχόμενο απλών χρηστών, για να προχωρήσει σε κάποια αγορά. 

Πώς μπορείτε όμως, να αξιοποιήσετε το περιεχόμενο των χρηστών; Μία ενέργεια είναι ελέγχοντας, τι αναφορές γίνονται για εσάς από χρήστες, ώστε να αλληλεπιδράτε μαζί τους σχολιάζοντας ή κοινοποιώντας το περιεχόμενο τους, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση μίας κοινότητας. Επιπλέον, μπορείτε να προτρέψετε το κοινό σας να δημιουργεί περιεχόμενο, που να αναφέρεται σε εσάς και το προϊόν σας, δίνοντας τους ένα κίνητρο, όπως πχ. συμμετοχή σε ένα giveaway ή μία συμβολική έκπτωση, ώστε να αρχίσει περισσότερος κόσμος να μιλάει για εσάς. Όποια ενέργεια και εάν αποφασίσετε να κάνετε, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις συζητήσεις στο internet, που αφορούν την επιχείρηση σας και να ελέγχετε την γενική εικόνα, με την οποία παρουσιάζεται αυτή από τρίτους.

Η δύναμη της επιρροής των influencer συνεχίζεται

Τα τελευταία χρόνια το influencer marketing έχει δει τεράστια ανάπτυξη. Ανάλογα και με το UGC ένας χρήστης, που ακολουθεί έναν αγαπημένο του influencer, είναι πιο πιθανό να επηρεαστεί για μία αγορά του από αυτόν, παρά άμεσα από την επιχείρηση, καθώς θεωρείται πιο αξιόπιστος. Με έσοδα που ανέρχονται στα 21,1 δισεκατομμύρια αμερικάνικα δολάρια παγκοσμίως (Statista), το influencer marketing είναι από τις πιο κερδοφόρες μορφές digital marketing, που πέρα από έσοδα προσφέρουν και αναγνωρισιμότητα στην επιχείρηση, όταν γίνονται σωστά. Με περισσότερες πλατφόρμες και μορφές περιεχομένου να δημιουργούνται συνεχώς, προβλέπεται ότι και φέτος το influencer marketing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. 

Εάν είστε έτοιμοι, να ενσωματώσετε το influencer marketing, είναι πολύ σημαντικό, να διαλέξετε τον σωστό influencer, ο οποίος θα ταιριάζει στη φιλοσοφία αλλά και στα προϊόντα που προσφέρετε. Ένα από τα αγαπημένα μας παραδείγματα influencer marketing από το οποίο μπορείτε να εμπνευστείτε, είναι η συνεργασία του tube girl με την mac, την οποία αναλύσαμε πλήρως εδώ

Google it…more like Tik Tok it

Ναι, καλά ακούσατε. Η Google μπορεί να είναι το κυρίαρχο εργαλείο αναζήτησης για οτιδήποτε χρειαστούμε, αλλά αυτό σε λίγα χρόνια πρόκειται να αλλάξει από τη νέα γενιά χρηστών.

Ήδη σύμφωνα με έρευνα της Hubspot 29%, η Gen Z προτιμά να αναζητά πράγματα στα social media παρά στις κλασικές μηχανές αναζήτησης. Αυτό δίνει μία νέα δυναμική στα social media και το πώς μπορεί μία επιχείρηση να τα εκμεταλλευτεί, για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της. 

Αυτές είναι κάποιες από τις βασικές προβλέψεις για το social media marketing το 2024. Η ομάδα μας στην Pylarinos Advertising, είναι έτοιμη να καλωσορίσει κάθε πρόβλεψη, είτε γίνει πραγματικότητα, είτε όχι.

Εάν είστε έτοιμοι να πάτε την επιχείρηση σας στο επόμενο βήμα το 2024 επικοινωνήστε μαζί μας εδώ

Related Posts