Σίγουρα όλοι έχετε δεί ή και συμμετάσχει σε ένα giveaway σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Πλέον ο χρήστης είναι τόσο εξοικειωμένος με τα giveaway που κάνει αυτόματα την διαδικασία, χωρίς καν να διαβάσει τα προαπαιτούμενα.
Γιατί ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα giveaway στην στρατηγική τους και ποιά είναι ακριβώς τα οφέλη τους; Αυτα τα βασικά ερωτήματα θα απαντήσουμε στο άρθρο μας.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε, τι ακριβώς είναι το giveaway (πράγμα λίγο αδύνατον) είναι ουσιαστικά ένας διαγωνισμός, που τρέχει κυρίως σε social media , όπως είναι το Instagram και το Facebook και δίνει σε έναν χρήστη ένα καλό δώρο με αντάλλαγμα κάποιο συγκεκριμένη ενέργεια, όπως είναι να κάνουν follow ή κάποιο είδος αλληλεπίδρασης.
Πώς μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή μου;
Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης
Ένα βασικό προτέρημα που έχει ένα giveaway είναι, ότι αυξάνει τον αριθμό των ατόμων που μαθαίνουν για την επιχείρησή σας. Σκεφτείτε ένα giveaway, που έχει ως προϋπόθεση ο χρήστης να αναφέρει σε σχόλιο κάποιον φίλο του. Με αυτό τον τρόπο γνωρίζουν το post και κατ’επέκταση το brand ακόμα περισσότεροι χρήστες, οι οποίοι διαφορετικά δεν θα σας γνώριζαν.
Επιπλέον με την χρήση branded hashtags που αφορούν giveaway και έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα από χρήστες μπορεί να προσελκυθεί ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Συνεπώς ένα giveaway μπορεί να αυξήσει δραστικά τα άτομα, που γνωρίζουν και αρχίζουν να ακολουθούν την επιχείρησή σας.
Αυξάνει την αλληλεπίδραση χρήστη – brand
Η πιο συνηθισμένη τακτική, όταν μία επιχείρηση τρέχει εναν διαγωνισμό είναι να ζητήσει να γράψει κάποιος ένα σχόλιο ή να κάνει κοινοποίηση το post, αυξάνοντας έτσι την αλληλεπίδραση με την επιχείρηση.
Να θυμάστε, ότι δημοσιεύσεις με υψηλή αλληλεπίδραση προωθούνται από τον αλγόριθμο κυρίως του Instagram, αυξάνοντας την απήχηση της δημοσίευσης. Όσα περισσότερα σχόλια συγκεντρώνετε, τόσο το καλύτερο μακροπρόθεσμα θα είναι για την επιχείρησή σας. Εδώ να σας υπενθυμίσουμε, ότι απλώς η πληθώρα σχολίων δεν θα κρατήσει κάποιον χρήστη για πάντα. Είναι σημαντικό να είστε και εσείς ενεργοί, να απαντάτε σε κάθε σχόλιο, για να δημιουργήσετε το αίσθημα της κοινότητας και να ενισχύσετε τα αποτελέσμτα του διαγωνισμού.
Αυξάνει τη λίστα των e-mail από πελάτες
Το e-mail marketing είναι ένας εκπληκτικός και οικονομικός τρόπος να προσεγγίσετε υπάρχοντες ή πιθανούς πελάτες, για να προωθήσετε το προϊόν/υπηρεσία σας. Ο άμεσος και προσωποποιημένος χαρακτήρας που προσφέρει μπορεί να κάνει την διαφορά και να πείσει έναν καταναλωτή στο να προβεί σε μία αγορά.
Για το e-mail marketing και γιατί είναι από τους αγαπημένους μας τρόπους προώθησης μίας εταιρείας έχουμε μιλήσει αναλυτικά σε αυτό το άρθρο. Πραγματοποιώντας ένα giveaway με προϋπόθεση κάποιος να σας δώσει το e-mail του για να συμμετάσχει, μεγαλώνετε την λίστα σας άρα και το reach σας σε περισσότερους ανθρώπους.
Αυξάνει το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες
Η καλύτερη μορφή διαφήμισης είναι πάντα αυτή που δεν μοιάζει καν με διαφήμιση. Ένα λαμπρό παράδειγμα μίας τέτοιας μορφής διαφήμισης, είναι το περιεχόμενο που δημιουργείται από απλούς χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το περιεχόμενο από χρήστες λειτουργεί σαν social proof και αυξάνει την πιθανότητα ένας καταναλωτής να σας βρει και να κάνει μία αγορά.
Αυτή την μορφή περιεχομένου μπορείτε να την αξιοποιήσετε κάνοντας έναν διαγωνισμό, όπου προτρέπετε το κοινό να μοιραστεί μία ιστορία ή περιεχόμενο που χρησιμοποιεί ένα προϊόν σας, αν είναι υπάρχον πελάτης ή το όνομα του brand σας, εάν έρχεται πρώτη φορά σε επαφή με αυτό. Αυξάνοντας τις αναφορές σας στα social media αυξάνετε και την αναγνωρισιμότητα και την απήχηση της επιχείρησής σας με ένα τρόπο, που φαίνεται πιο οργανικός στο μάτι του καταναλωτή.
Τι πρέπει να προσέξετε εάν οργανώνετε το δικό σας giveaway;
1. Καθορίστε τον στόχο σας από την αρχή
Τι θέλετε να πετύχετε με τον διαγωνισμό αυτό; Όπως είδατε τα προτερήματα είναι πολλά και επεκτείνονται σε πολλά επικοινωνιακά κανάλια. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να αποφασίσετε τον σκοπό του διαγωνισμού, καθώς αυτός θα καθορίσει το ύφος του περιεχομένου και τα κανάλια, στα οποία θα προβληθεί. Εάν θέλετε για παράδειγμα, να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα σας μπορείτε, να τρέξετε έναν διαγωνισμό στο Facebook και το Ιnstagram, που θα έχει, ως προϋπόθεση ο χρήστης να κάνει share την δημοσίευση και tag κάποιον φίλο τους. Με τις ανάλογες κινήσεις θα ενεργήσετε και εάν ο σκοπός σας είναι αύξηση της αλληλεπίδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μεγέθυνση της λίστα e-mail.
2. Δημιουργήστε εντυπωσιακό περιεχόμενο
Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε πρέπει να είναι εντυπωσιακό και να τραβάει κατευθείαν την προσοχή του χρήστη. Για να το πετύχετε αυτό είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε καλά το κοινό, στο οποίο θέλετε να απευθυνθείτε. Βρείτε το περιεχόμενο που αρέσει στο κοινό σας να καταναλώνει και δημιουργήστε το αντίστοιχο σχεδιαστικό και ύφος κειμένου, για να το προσεγγίσετε. Μία πολύ καλή πρακτική είναι να δημιουργήσετε και ένα προσωποποιημένο hashtag για τον διαγωνισμό, που θα χρησιμοποιούν οι χρήστες, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε και το πόσοι μιλάνε για την επιχείρησή σας.
3. Μην χαρίσετε απλά ένα ακριβό δώρο
Μία παγίδα στην οποία μπορεί να πέσετε, όταν σχεδιάζετε τον διαγωνισμό σας, είναι να δώσετε ένα πολύ ακριβό δώρο, όπως είναι το κλασσικό Iphone ή μετρητά για να ανεβάσετε δραστικά την απήχηση σας. Κάνοντας αυτό μπορεί να δείτε τους ακόλουθους σας να ανέβουν αισθητά μέσα σε ώρες αλλά ως επί το πλείστον αυτή η ανάπτυξη θα είναι βραχυπρόθεσμη. Οι πιο πολλοί ακόλουθοι, που αποκτήσατε το πιο πιθανό είναι να έρθουν για το δώρο, οπότε με το που ανακοινώσετε τον νικητή θα πατήσουν unfollow.
Ένας τρόπος να το αποτρέψετε αυτό είναι να ορίσετε, σαν δώρο του διαγωνισμού ένα προϊόν, που να αφορά άμεσα την επιχείρησή σας, όπως είναι ένα πακέτο από τα best-selling προϊόντα σας. Έτσι θα βεβαιωθείτε όσο περισσότερο μπορείτε, ότι όσοι σας ακολουθήσουν θα ανήκουν σε ένα ποιοτικό κοινό που ενδιαφέρεται για το προϊόν/υπηρεσία σας και που θα μπορείτε να το αξιοποιήσετε στο μέλλον.
4. Μην το παρακάνετε χρονικά
Είναι πολύ σημαντικό να μην κουράσετε με το χρονικό περιθώριο που θα τρέξει ο διαγωνισμός. Ο καλύτερος χρόνος είναι από ένα 24ωρο μέχρι δύο εβδομάδες, ώστε να δημιουργήσετε και μία ανυπομονησία στο κοινό σας, χωρίς όμως να το εξαντλήσετε.
5. Ελέγχετε την απόδοση
Καθ’ολη την διάρκεια που θα τρέχει το giveaway πρέπει να ελέγχετε τα στατιστικά που σας ενδιαφέρουν ανάλογα την στόχευσή σας. Έτσι μπορείτε να έχετε μία καλή εικόνα για το, εάν η στρατηγική σας λειτουργεί και τι μπορείτε να αλλάξετε ,είτε στην στόχευση, είτε στο λεκτικό και σχεδιαστικό κομμάτι, για να αυξήσετε την απόδοση του διαγωνισμού.
Ένας διαγωνισμός λοιπόν, είναι ένας καλός τρόπος να αυξήσετε την απήχηση σας αλλά και τις πωλήσεις σας με την σωστή στόχευση και στρατηγική. Πρέπει όμως να προσέξετε όλες τις παραμέτρους, που αναλύσαμε, για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η ομάδα μας στην διαφημιστική εταιρεία Pylarinos Advertising γνωρίζει, πώς να αξιοποιήσει την στρατηγική του διαγωνισμού για να πετύχει τους στόχους, που μαζί θα θέσουμε.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ για να μάθετε περισσότερα.