Ίσως από τα πιο γνωστά quotes στο κόσμο του marketing είναι η iconic ατάκα του Bill Gates “Content is King”. 27 χρόνια μετά και αυτή η ατάκα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Η δημιουργία περιεχομένου είναι o “βασιλιάς” μίας καλής στρατηγικής marketing.
Τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο;
Περιεχόμενο είναι κάθε μέσο που παρουσιάζουμε στο κοινό μας με σκοπό να τον ενημερώσουμε και να τον πείσουμε να κάνει μία συγκεκριμένη ενέργεια είτε αυτό είναι μία αγορά, είτε να συμπληρώσει μία φόρμα κλπ.
Οι μορφές που έχει το περιεχόμενο είναι πολυδιάστατες. Μπορεί να είναι από το πιο μικρό κομμάτι κειμένου, όπως είναι το subject line ενός newsletter μέχρι και την δημιουργία βίντεο μεγάλης διάρκειας για πλατφόρμες όπως είναι το youtube.
Είναι πολύ σημαντικό για το κοινό σας να μπορεί όχι μόνο να σας βρεί αλλά να συνδεθεί και μαζί σας συναισθηματικά για να μετατραπεί σε έναν πιστό ακόλουθο του brand σας.
Πώς όμως μπορείτε να το καταφέρετε αυτό;
Το πρώτο βήμα είναι να καθορίσετε σε ποιόν απευθύνεστε. Ανάλογα την υπηρεσία που παρέχετε ή το προϊόν που πουλάτε, λύνετε την ανάγκη ενός συγκεκριμένου κοινού. Όσο καλό περιεχόμενο και να κάνετε θα πάει χαμένο, εάν διανέμεται στα λάθος άτομα. Για αυτό και είναι σημαντικό να κάνετε μία έρευνα και να δημιουργήσετε τις buyer personas που ταιριάζουν στα δεδομένα που έχετε για εσάς και την αγορά που ανήκετε. Μόλις κάνετε αυτό το βήμα θα είναι πολύ πιο εύκολο να βρείτε και το ύφος και το είδος περιεχομένου, που θα λειτουργήσει καλύτερα σε εσάς.
Τι πρέπει να προσέξετε όταν δημιουργείτε το περιεχόμενο σας
1. Να είστε αυθεντικοί
Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείτε περιεχόμενο που είναι σημαντικό για εσάς και συνάδει με τον κλάδο σας. Ο χρήστης είναι εκπαιδευμένος πλέον να καταλαβαίνει πότε πίσω από το περιεχόμενο κρύβεται ενδιαφέρον και πότε κάτι είναι φτιαγμένο απλά για να πουλήσει. Και πιστέψτε μας θα δώσει σίγουρα μία ευκαιρία σε ένα είδος περιεχομένου που το νιώθει αυθεντικό.
2. Να είστε relatable
Ένας χρυσός κανόνας του marketing είτε μιλάμε για digital είτε μιλάμε για το παραδοσιακό, είναι ότι πρέπει να είναι ανθρωποκεντρικό για να πετύχει. Ειδικά στην ψηφιακή εποχή που βιώνουμε ο πελάτης έχει την ανάγκη να νιώθει, ότι απευθύνεται σε έναν άνθρωπο όταν κάνει μια αγορά ή επιλέγει μία υπηρεσία. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει το περιεχόμενο που δημιουργείτε να είναι σχετικό με τις ανησυχίες, τα προβλήματα και γενικά την ζωή του κοινού στο οποίο στοχεύετε. Εάν το κοινό σας νιώθει, ότι τον καταλαβαίνετε τότε θα σας εμπιστευθεί να του δώσετε την λύση που αναζητά.
3. Χρησιμοποιήστε τα trends
Τα trends κυρίως στα social media είναι μία καλή ευκαιρία να δημιουργείτε περιεχόμενο το οποίο θα φτάσει σε ένα μεγαλύτερο δυναμικό κοινό. Βέβαια η χρήση των trends πρέπει να γίνεται με προσοχή και κυρίως με μέτρο. Είναι πολύ σημαντικό τα trend να είναι σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε για να βγάζει και νόημα η χρήση τους. Τέλος όσο δελεαστικό και αν είναι να αξιοποιείτε κάθε trend που βγαίνει μπορεί να γίνει και πολύ κουραστικό, εάν το περιεχόμενο σας είναι μόνο αυτό. Να θυμάστε: Παν μέτρον άριστον!
4. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
Η συγκεκριμένη συμβουλή αφορά κυρίως την ιστοσελίδα σας και πιο μεγάλες μορφές περιεχομένου, όπως είναι άρθρα, περιγραφές προϊόντων κλπ. Το περιεχόμενο σας είναι το κλειδί για να εμφανιστείτε στις μηχανές αναζήτησης με οργανικό τρόπο. Για να σας βρούν όμως οι χρήστες πρέπει στο περιεχόμενό σας, να χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες λέξεις- κλειδιά, οι οποίες όμως ενσωματώνονται φυσικά μέσα στο κείμενο. Να θυμάστε, ότι το περιεχόμενο σας, είτε είναι άρθρο, είτε μία περιγραφή προϊόντος ή μία λεζάντα ενός post πρέπει να είναι χρήσιμο για το κοινό και στοχευμένο για τις μηχανές.
5. Μην ξεχνάτε τα visuals
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει περιεχόμενο δεν είναι μόνο τα γραπτά κείμενα αλλά και οι εικόνες και τα βίντεο. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες όπως αυτή της BrainRules το 65% χρηστών που είδαν πληροφορίες που συνοδεύονταν από εικόνες, θυμόντουσαν περισσότερα πράγματα 3 ημέρες μετά συγκριτικά με το 10% των χρηστών που είδαν μόνο τις πληροφορίες χωρίς τις εικόνες. Τα οπτικά ερεθίσματα είναι πάντα πιο εύπεπτα από ένα απλό γραπτό κείμενο γιατί τραβάνε και πιο γρήγορα την προσοχή, οπότε φροντίστε μαζί με ότι γράφετε να δημιουργείτε και τα αντίστοιχα γραφιστικά για να απογειώσετε το τελικό αποτέλεσμα.
6. Μην κάνετε περιεχόμενο μόνο για να προωθήσετε κάτι
Δεν υπάρχει κάτι πιο κουραστικό από μία ιστοσελίδα ή ένα προφίλ στο Instagram που προσπαθεί και στόχος του είναι μόνο να πουλήσει το προϊόν ή την υπηρεσία του. Να θυμάστε ότι πρέπει να δώσετε αξία στον πελάτη περισσότερο από ότι σε εσάς τους ίδιους. Κανένας δεν ενδιαφέρεται να ακούσει για το πόσο καλοί είστε αλλά για το πώς αυτό που προσφέρετε μπορεί να κάνει καλύτερη τη ζωή του πελάτη σας.
Αυτά είναι κάποια από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας, όταν δημιουργείτε περιεχόμενο για τo brand σας. Είναι πολύ σημαντικό να έχετε την κατάλληλη στρατηγική για το περιεχόμενό σας για να προωθήσετε το brand σας και να πετύχετε τους στόχους σας. Στην Pylarinos Advertising μπορούμε να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιεχόμενο που θα απογειώσει την επιχείρησή σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ για να δημιουργήσουμε scroll stoping περιεχόμενο!