Όπως έχουμε ξαναπεί (και δεν θα βαρεθούμε να λέμε) το e-mail marketing είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές, τις οποίες πρέπει να έχει το marketing mix σας. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολλοί και τους έχουμε αναλύσει στο άρθρο μας εδώ.
Το να στείλετε απλά όμως ένα e-mail στη λίστα των επαφών σας δεν είναι αρκετό. Το πιο πιθανό είναι, εάν στέλνετε μαζικά e-mail με το ίδιο περιεχόμενο σε όλους, να δείτε τα open rate σας να είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Ακόμα χειρότερο σενάριο, είναι να μην φτάνουν καν τα e-mail σας στο inbox του χρήστη και να καταλήγουν στα spam.
Ένας τρόπος να το διορθώσετε αυτό είναι τμηματοποιώντας της επαφές σας, το λεγόμενο newsletter segmentation.
Τι είναι το segmentation;
Segmentation είναι η τμηματοποίηση των επαφών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Το segmentation μας επιτρέπει να δημιουργούμε πιο στοχευμένα newsletter, που έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να ελκύσουν τον χρήστη και να ανοιχθούν.
Χωρίς την τμηματοποίηση δίνετε το μήνυμα, ότι στέλνετε ένα newsletter απλά για να το στείλετε, χωρίς να λάβετε υπόψιν τις εκάστοτε ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη. Πέραν αυτού με βάση στοιχεία του Mailchimp υπάρχει αύξηση του open rate κατά 14,37% σε καμπάνιες που είναι τμηματοποιημένες και 64,78% περισσότερα κλικ σε συνδέσμους εντός των newsletter. Συνεπώς μία καμπάνια με ένα κοινό τμηματοποιημένο, είναι πιθανότερο να είναι μία επιτυχημένη καμπάνια.
Πώς μπορείτε να τμηματοποιήσετε την λίστα επαφών σας;
1. Με βάση δημογραφικά στοιχεία
Αξιοποιήστε μερικά βασικά χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η ηλικία και η τοποθεσία. Προσέξτε μην ρωτήσετε τον χρήστη πολλές ερωτήσεις στο βαθμό, τον οποίο γίνεστε αδιάκριτοι. Βασικές πληροφορίες για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εγγεγραμμένων σας επαφών, μπορούν να σας δώσουν σημαντικές ευκαιρίες, να επικοινωνήσετε μαζί τους. Για παράδειγμα στην γιορτή της γυναίκας, μπορείτε να στείλετε στις γυναίκες της λίστας σας μία ειδική προσφορά για την ημέρα.
2. Με βάση την υπάρχουσα αλληλεπίδραση με τα newsletter
Δύο βασικά metrics που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας είναι το open rate, δηλαδή το ποσοστό των επαφών σας, που άνοιξαν το e-mail και το clickthrough rate, δηλαδή το ποσοστό των επαφών, που πάτησαν πάνω σε έναν σύνδεσμο, που περιείχε το newsletter σας.
Παρακολουθώντας αυτά τα metrics μπορείτε να διακρίνετε τις ενεργές επαφές από τις όχι τόσο ενεργές, και να δημιουργήσετε το ανάλογο περιεχόμενο, για να ενισχύσετε την σχέση, την οποία ήδη έχετε χτίσει με τους μεν, και να προσελκύσετε δίνοντας περιεχόμενο με αξία στους δε.
3. Με βάση το είδος και την συχνότητα αγορών τους
Το τι και το πότε πραγματοποίησε μία αγορά μία επαφή σας, είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια, γιατί σας δείχνει, ποιό προϊόν σας ενδιαφέρει την κάθε επαφή, και εάν είναι συχνός πελάτης ή one timer.
Ανάλογα την κατηγορία που συγκαταλέγεται μπορείτε, να δημιουργήσετε το ανάλογο newsletter. Για παράδειγμα, για κάποιον που αγόρασε ένα κινητό, μπορείτε να του προτείνετε συνοδευτικά προϊόντα, τα οποία θα ενισχύσουν την εμπειρία του, όπως είναι ακουστικά, θήκη και προστατευτικό τζάμι για το κινητό. Ανάλογα σε έναν χρήστη, ο οποίος αγόρασε πριν έξι μήνες τελευταία φορά, μπορείτε να του δώσετε ένα κίνητρο, ( κουπόνι, έκπτωση ) για να επαναλάβει μία αγορά.
4. Με βάση το abandoning cart ιστορικό του
Ένας χρήστης μπορεί να αφήσει κάποιο προϊόν στο καλάθι και να αποχωρήσει για διάφορους λόγους. Οι πιο βασικοί είναι, εάν το κόστος μεταφορικών είναι αρκετά ακριβό ή επειδή θέλει να σκεφτεί καλύτερα την αγορά, πριν την πραγματοποιήσει.
Αυτή την πληροφορία, μπορείτε να την αξιοποιήσετε, για να τον πείσετε να επιστρέψει και να κάνει την αγορά του. Κύριες πρακτικές, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι ή να του προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά ή να του υπενθυμίσετε, ότι έχει αφήσει κάτι στο καλάθι του, δίνοντας έναν κωδικό, για να τον ενθαρρύνετε να συνεχίσει την αγορά.
Οφέλη του newsletter segmentation
Με την τμηματοποιήση δημιουργείτε ένα στοχευμένο και προσωποποιημένο περιεχόμενο, που δείχνει, ότι είστε ένα brand, το οποίο αξιολογεί και ενδιαφέρεται για τις ανάγκες του εκάστοτε χρήστη.
Επιπλέον το στοχευμένο περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να έχει απήχηση στον χρήστη και να τον πείσει να κάνει την ενέργεια που έχετε θέσει, ως στόχο.
Το πιο σημαντικό και ουσιαστικό όμως προτέρημα είναι, ότι εμβαθύνει και δημιουργεί μία καλά θεμελιωμένη σχέση μεταξύ σας. Μην ξεχνάτε, ότι το e-mail marketing ,είναι άλλο ένα μέσο επικοινωνίας, στο οποίο στόχος σας πρέπει να είναι, να χτίσετε μία ουσιαστική και μακροχρόνια σχέση με τους εν δυνάμει πελάτες σας, και να δίνετε πάντα αξία με το περιεχόμενό σας. Αυτό δεν θα το πετύχετε ποτέ, εάν δεν είστε σε θέση να διακρίνετε τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες καθενός από αυτούς.
Αυτό είναι που κάνει και την τμηματοποίηση των επαφών σας και την δημιουργία των ανάλογων newsletter μία χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία. Στην διαφημιστική μας εταιρεία Pylarinos Advertising στην Θεσσαλονίκη, έχουμε τα άτομα, που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτή την διαδικασία και να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ για να κάνουμε μαζί το επόμενο βήμα.