Φανταστείτε, ότι πρέπει να αγοράσετε ένα κινητό. Το πρώτο πράγμα που θα κάνετε είναι να διαβάσετε κριτικές, να συγκρίνετε μοντέλα και στο τέλος να καταλήξετε στην επιλογή που η πλειοψηφία άλλων χρηστών προτείνει.
Πολλοί άνθρωποι ακολουθούν αυτήν τη διαδικασία σκέψης και δράσης για να προβούν σε αγοραστικές ενέργειες. Για αυτό και το να βασιστούμε στο τι αρέσει στην πλειοψηφία, δηλαδη το social proof, είναι ένα βασικό εργαλείο, για να εξασφαλίσουμε αυτό το αίσθημα ασφάλειας.
Έχοντας επιχείρηση λοιπόν, μπορείτε να βασιστείτε στο social proof, για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις σας.
Πώς όμως μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το social proof της επιχείρησής σας;
Στο σημερινό άρθρο θα σας εξηγήσουμε.
Αρχικά ας ορίσουμε τι είναι το social proof.
Τι είναι το social proof;
Το social proof αναφέρεται στο ψυχολογικό φαινόμενο, όπου οι άνθρωποι υποθέτουν τις ενέργειες άλλων με σκοπό να αντικατοπτρίσουν τη σωστή συμπεριφορά για μια συγκεκριμένη κατάσταση. Σε πιο απλά λόγια, είναι η επίδραση που έχουν οι ενέργειες, οι στάσεις και οι απόψεις άλλων στη δική μας συμπεριφορά.
Σαν άνθρωποι, έχουμε μάθει να λειτουργούμε σε ομάδες και έχουμε πάντα την ανάγκη να ανήκουμε σε μία όμαδα. Αυτή η ανάγκη υποσυνείδητα μπορεί να μεταφραστεί ακόμα και στις πιο μικρές επιλογές μας, όπως είναι μία αγορά.
Γιατί το social proof είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις;
1. Δημιουργεί Εμπιστοσύνη και Αξιοπιστία
Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από σκεπτικισμό και κάθε καταναλωτής απορροφά έναν υπέρογκο αριθμό περιεχομένου και πληροφοριών καθημερινά, παίζει σπουδαίο ρόλο να μπορεί να εμπιστευτεί μία επιχείρηση.
Έτσι βλέποντας μία θετική αξιολόγηση γύρω από την επιχείρηση σας και τα προϊόντα σας, είναι πολύ πιο εύκολο να σας εμπιστευτεί και να σας προτιμήσει σε μία αγορά.
2. Αυξάνει τις πωλήσεις
Οι άνθρωποι είναι ενστικτωδώς κοινωνικά όντα που αναζητούν την επιβεβαίωση από τους γύρω ανθρώπους τους. Όταν πιθανοί πελάτες δουν ότι άλλοι έχουν επιλέξει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, είναι πιο πιθανό να κάνουν το ίδιο, οδηγώντας σε αυξημένες μετατροπές και πωλήσεις.
3. Βελτιώνει την φήμη της επιχείρησης σας
Η ισχυρή παρουσία του social proof όχι μόνο προσελκύει νέους πελάτες, αλλά ενισχύει και τη φήμη της επιχείρησής σας. Θετικές αξιολογήσεις και testimonials συνεισφέρουν σε μια γενική θετική εικόνα του brand, ενισχύοντας την πιστότητα και την υποστήριξη από τους υπάρχοντες πελάτες.
4. Σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές
Στη σημερινή κοινωνία, οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν τρόπους να ξεχωρίσουν. Αξιοποιώντας το social proof, μια επιχείρηση, αναδεικνύει την ποιότητα της και την ικανοποίηση της πελατείας της, ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό.
Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε το social proof;
Και τώρα η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου. Το social proof ακούγεται δυνατό, αλλά πώς το χτίζετε για εσάς;
1. Ενθαρρύνετε τις αξιολογήσεις και τα testimonials
Ζητήστε ενεργά ανατροφοδότηση από ικανοποιημένους πελάτες σας και προβάλλετε τις μαρτυρίες τους τόσο στο website σας, όσο και στα social media. Εάν δεν ξέρετε πώς να το επικοινωνήσετε για αρχή μπορείτε να δίνετε ένα μικρό δώρο, όπως μία έκπτωση για κίνητρο.
2. Αξιοποιήστε το Περιεχόμενο που Δημιουργούν οι Χρήστες ( User generated content)
Ενθαρρύνετε τους πελάτες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας branded hashtags με το λογότυπό σας. Χρησιμοποιήστε εκ νέου το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες (UGC) σε όλα τα μάρκετινγκ κανάλια σας.
Προσέξτε το περιεχόμενο που αναδημοσιεύετε από χρήστες να ταιριάζει στην εταιρική σας ταυτότητα και να ενισχύει το αίσθημα της κοινότητας, που θέλετε να δημιουργήσετε.
3. Αναφερθείτε στις διακρίσεις και τις πιστοποιήσεις σας
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη ενός καταναλωτή στην εταιρεία σας, από το να αναφέρετε τις διακρίσεις και τις πιστοποιήσεις των προϊόντων σας. Αυτά τα έγγραφα, επιβεβαιώνουν την ποιότητα των προϊόντων σας από διεθνής οργανισμούς, αφήνοντας πολύ λίγο χώρο στον καταναλωτή να σας αμφισβητήσει. Κάθε πιστοποιήση, διάκριση και βραβείο που κερδίζετε λοιπόν, πρέπει να το αναφέρετε και στο website σας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
4. Αναφερθείτε σε case studies
Με την χρήση case studies ρίχνετε λίγο φως στα διαδικαστικά, τις προκλήσεις και την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας/προϊόντος σας. Να θυμάστε, ότι δεν πείθει τίποτα καλύτερα έναν καταναλωτή από κριτικές άλλων ανθρώπων που μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους και στατιστικά και πιστοποιημένες έρευνες που επιβεβαιώνουν την ποιότητά της επιχείρησης σας.
Για κάθε πηγή που αναφέραμε, ως social proof είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι όλες είναι αληθοφανείς και προσωποποιημένες. Ο καταναλωτής είναι πολύ έξυπνος και δεν θα αργήσει να διακρίνει μία κριτική, που φαίνεται γενική ή ψεύτικη. Για να ρίξετε τις άμυνες του και να χτίσετε μία σχέση εμπιστοσύνης, πρέπει όποια μορφή social proof αξιοποιείτε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να είναι αληθινή.
Συνοψίζοντας, το social proof είναι ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας στο μάρκετινγκ μιξ, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία εμπιστοσύνης, στην επιρροή των αποφάσεων αγοράς και στη βελτίωση της φήμης της επιχείρησης σας.
Στην διαφημιστική μας εταιρεία Pylarinos Advertising στη Θεσσαλονίκη, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αξιοποιήσετε το social proof, για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας και τις πωλήσεις σας.
Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ για να κάνουμε μαζί το επόμενο βήμα.