ΝΕΑ

Τί σημαίνει πρακτικά ο όρος «digital marketing» για μία Μικρομεσαία Επιχείρηση στην Ελλάδα και πόσο σημαντικό είναι

13733

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερο ακούμε σε συζητήσεις τους όρους digital marketing, SEO, googleads, contentmarketing, 360 επικοινωνία.

Τί είναι όμως όλοι αυτοί οι όροι και πώς ξεκίνησαν να μας απασχολούν τόσο έντονα;

Η ανάγκη για digital marketing ξεκίνησε την τελευταία δεκαετία και κυρίως μετά την ανάπτυξη της μηχανής αναζήτησης της google, της δημιουργίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης facebook, linkedin, twitter, αλλά επίσης και με την ανάπτυξη των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, τα smartphones, που επέτρεψαν να φέρει ο καθένας επάνω του ένα ολοκληρωμένο φορητό υπολογιστή.

Έγινε πολύ εύκολη η χρήση των πληροφοριών στο διαδίκτυο και άμεση η αξιοποίησή τους. Ο κόσμος έμαθε να χρησιμοποιεί το έξυπνο τηλέφωνο και για περισσότερες χρήσεις, όπως για να ακούει μουσική, να βγάζει φωτογραφίες, να χρησιμοποιεί τις κάρτες για αγορές κτλ. Έγινε λοιπόν μία συνήθεια. Ένα απαραίτητο καταναλωτικό αγαθό άμεσα συνδεδεμένο με το άτομο. Προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις, ένα εργαλείο που διευκολύνει την καθημερινότητα και τη διασύνδεση με τον ψηφιακό κόσμο.

Αυτή λοιπόν τη νέα συνήθεια και χρήση των εργαλείων για ψυχαγωγία και επικοινωνία έρχεται να εκμεταλλευτεί το digital marketing.

Ας περιγράψουμε μία απλή ενέργεια που κάνει ο καθένας από εμάς, για να κατανοήσουμε τι εννοούμε. Παλαιότερα ψάχναμε στις αγγελίες ή στους καταλόγους για να βρούμε αυτό που θέλαμε και καλούσαμε στο τηλέφωνο.

Σήμερα γράφουμε την υπηρεσία που θέλουμε στο πεδίο αναζήτησης και βρίσκουμε στο τηλέφωνο αυτό που πληροί τις προϋποθέσεις μας, πχ. την απόσταση από εμάς ή το κόστος της υπηρεσίας κτλ.

Στο επόμενο βήμα βλέπουμε την ιστοσελίδα αυτού που θέλουμε και ίσως να χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο πρόγραμμα καθοδήγησης για να μεταβούμε εκεί ή κάποια άλλη εφαρμογή, όπως για να αγοράσουμε τις υπηρεσίες που μας προσφέρει η ιστοσελίδα. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πόσο έχει αλλάξει ο τρόπος αναζήτησης των ατόμων για χρήση υπηρεσιών.

Πώς όμως μπορούμε ως επιχείρηση να αξιοποιήσουμε αυτή τη νέα διαδικασία εξεύρεσης; Τί πρέπει να κάνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να μας βρίσκουν;

Η αρχή γίνεται πάντα από τη σωστή ιστοσελίδα της επιχείρησης, που περιέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες, τοποιοιείμαστε,τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας, το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών ήπροϊόντων, αλλά και άλλα στοιχεία όπως η γεωγραφική θέση, τρόποι επικοινωνίας, προφίλ εργαζομένων, δείγματα υπηρεσιών κτλ.

Σε δεύτερο χρόνο είναι πολύ σημαντική η διασύνδεση της ιστοσελίδας, των υπηρεσιών που προσφέρει, και των προϊόντων της με άλλες ιστοσελίδες, που ενημερώνουν με τη σειρά τους για τις υπηρεσίες της πρώτης. Αυτόπολλαπλασιάζει τις αναφορές για την επιχείρηση μας στον ψηφιακό κόσμο.

Σε τρίτο χρόνο χρησιμοποιούμε μία σειρά από εργαλεία, που ενισχύουν την αλληλεπίδραση, που πρέπει να έχει η εταιρία μας στον ψηφιακό κόσμο. Μερικά από αυτά τα εργαλεία μπορεί να είναι το content marketing, affiliates, metasearches, paid searches, SEO, influencers, blogs κ.α.

Η χρήση των εργαλείων αυτών, μας βοηθάει μας βρίσκει ευκολότερα ο εν δυνάμει καταναλωτής, πουψάχνει τις υπηρεσίες της επιχείρησης μας. Με λίγα λόγια, όποιος βρίσκεται περισσότερες φορές στο matrix του internet είναι πιo εύκολο να τον βρούμε.

Οι επόμενες συνήθειες των χρηστών έξυπνων τηλεφώνων, έχουν να κάνουν με την ανάγκη για σερφάρισμα, για ενημέρωση, για την καλύτερη διαχείριση του χρόνου, αλλά κυρίως για ψυχαγωγία.

Ας περιγράψουμε στην περίπτωση της ψυχαγωγίας και τοπώς η μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί με τη χρήση του digital marketing να εκμεταλλευτεί αυτή τη συνήθεια.

Ως χρήστης υπηρεσιών δωρεάν ψυχαγωγίας π.χ. ενός δωρεάν παιχνιδιού ή μιας εφαρμογής για μαγειρική, προδίδουμε τα χαρακτηριστικά μας, χωρίς απαραίτητα να βάζουμε τα δημογραφικά μας στοιχεία. (Κάποιος που χρησιμοποιεί μία εφαρμογή για μαγειρική είναι κατά πάσα πιθανότητα γυναίκα 35-55 ετών).

Οι περισσότερες δωρεάν εφαρμογές μας ζητούν το email μας και τη συγκατάθεσή μας για να μας στέλνουνδιαφημίσεις.

Αυτά τα χαρακτηριστικά μου και εφόσον δώσω τη συγκατάθεσή μου, τα χρησιμοποιεί η ανάλυση των data και στέλνει διαφημίσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά. Γίνεται λοιπόν μία στοχευμένη διαφήμιση, βάσει geostatistics.

Το «μαγικό» σε όλα αυτά είναι ότι η επιχείρηση δεν πληρώνει την προβολή, αλλά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα της.

Αυτή είναι η βασική διαφορά με το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Η διαφήμιση σε παραδοσιακά μέσα όπως τοραδιόφωνο , η τηλεόραση, το φυλλάδιο, μετριέται ως προς τον αριθμό των καταναλωτών, που προσεγγίζει, χωρίς να μπορεί να μετρήσει τον αριθμό των πελατών, που φτάνουν στην πόρτα της επιχείρησης, κάτι που γίνεται εμπειρικά. Στον χώρο της ψηφιακής προβολής η επίσκεψη στην σελίδα μας (πόρτα) είναι απόλυτως οικονομικά συσχετιζόμενη και μετρήσιμη με τις ενέργειες που κάνουμε.

Γι’ αυτόν το λόγο είναι πολύ σημαντική η σωστή κατασκευή της ιστοσελίδας μας. Αντίστοιχοι συσχετισμοί μπορούν να γίνουν και κατά τις διαδικασίες σερφαρίσματος για ενημέρωση, εξοικονόμησης χρόνου ή οτιδήποτε άλλο. Σε κάθε τύπο σερφαρίσματος το digital marketing έρχεται να «δέσει» το χρήστη με την εταιρία.Το digital marketing εκμεταλεύεται την κάθεστιγμή, που βρίσκεται ο καταναλωτής στον κόσμο του internet, απλώνοντας τα κατάλληλα «δίχτυα» και τον «ψαρεύει».

Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι απαραίτητη η χρήσητου digital marketing από τις επιχειρήσεις, ως βασικού εργαλείου προώθησης του ονόματός τους και των υπηρεσιών, που πουλάνε. Αποτελεί, δε, το μοναδικό εργαλείο, που είναι απολύτως οικονομικά συσχετιζόμενο και ελεγχόμενο με τις επισκέψεις στην πόρτα των επιχειρήσεων.

 

To παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ναυτεμπορική στις 19/10/18

nautemporiki

facebook 3225 social 32twitter 32pinterest 32linkedin 32

 

elot

Google certifiedOK

360

android app on google play